Et id, en streng eller et tal var ventet
Fra : Martin

Dato : 15-07-08 19:23

Hej!

Sidder og prøver at debugge et stykke kode, og får den dejlige besked
fra IE7

Et id, en streng eller et tal var ventet

I Microsoft Script Debug får jeg afvide at fejlen er et eller andet sted her
Round.tournamentid = 1;
Round.load(1);

Round.load tager 1 argument (som er et tal iøvrigt) så jeg kan ikke
rigtig se hvad fejlen skulle være

Det hele virker ganske perfekt i firefox

Sitet er:
http://aarhof.eu/dev/superligaen/index.php

Fra : Per

Dato : 15-07-08 19:57

Martin < martin@aarhof.invalid > skrev følgende:

> [...]
>
> Round.load tager 1 argument (som er et tal iøvrigt) så jeg kan ikke
> rigtig se hvad fejlen skulle være
>
> Det hele virker ganske perfekt i firefox

Udsat for Microsoft's ScriptEditor bliver fejlen til:

"Der opstod en Microsoft JScript-kørselsfejl: 'Round' er ikke defineret"

Måske kan denne oplysning hjælpe ?

Per

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-07-08 20:49

Per wrote:

> [...]

Ditto i IE6, men den fortæller også det er i linie 23.

> Udsat for Microsoft's ScriptEditor bliver fejlen til:
>
> "Der opstod en Microsoft JScript-kørselsfejl: 'Round' er ikke defineret"
>
> Måske kan denne oplysning hjælpe ?

Det samme her, men som sagt fortæller den først, at det er i linie 23 fejlen
ligger.

Min Konqueror brokker sig dog over linie 24.

Stig Johansen

Fra : Martin

Dato : 15-07-08 21:37

Stig Johansen wrote:

> Ditto i IE6, men den fortæller også det er i linie 23.

> Det samme her, men som sagt fortæller den først, at det er i linie 23 fejlen
> ligger.
>
> Min Konqueror brokker sig dog over linie 24.

Round er defineret, den bliver defineret i filen round.js, som bliver
hentet et par linjer ovenover.

Linje 23-24 stk. er følgende

$(function() {
$.tablesorter.defaults.widgets = ["zebra"];
$.tablesorter.defaults.sortList = [[0,0]];
$("table#grouptable").tablesorter();
});

Skal dog siges at jeg også har prøvet med [0,0] istedet for [[0,0]] men
det skete der ikke noget ved.

Jeg har også prøvet at fjerne hele funktionen, men så virker sorteringen
jo selvfølgelig ikke, men jeg får stadig fejl i IE7

Fra : Martin

Dato : 15-07-08 21:46

Martin wrote:

> [...]
>
> Jeg har også prøvet at fjerne hele funktionen, men så virker sorteringen
> jo selvfølgelig ikke, men jeg får stadig fejl i IE7

Så blev fejlen fundet...
Fejlen var et lille komma som ikke måtte være der

load: function(round) {
$.ajax({
xxxx
error: function() {
$('div#roundLoader').hide();
alert('Kunne ikke hente data... Prøv igen')
}
----^^^^ Der var et komma
});
},

Fejlen blev fundet via javascript lint
<http://www.javascriptlint.com/online_lint.php>

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-07-08 21:47

Martin wrote:

> Martin wrote:
>
> Så blev fejlen fundet...
> Fejlen var et lille komma som ikke måtte være der

Jamen, var det ikke også linie 23/24 som jeg skrev?
Det var i hverfald der min Konqueror gav parsing error i round.js.

Stig Johansen

Fra : Martin

Dato : 15-07-08 22:30

Stig Johansen wrote:

> Jamen, var det ikke også linie 23/24 som jeg skrev?
> Det var i hverfald der min Konqueror gav parsing error i round.js.

Det var faktisk linje 21 :)