Alternativ til onchange i et div?
Fra : Ace

Dato : 15-07-08 18:15

Hej igen... er godt nok spændt på den her

Jeg har et:

I dette div-layer skrives indholdet sådan her:
<script>
function Ajax(){
var xmlHttp;
try{xmlHttp=new XMLHttpRequest();}
catch (e){
try{xmlHttp=new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");}
catch (e){
try{xmlHttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");}
catch (e){
alert("No AJAX!?");
return false;}}}
xmlHttp.onreadystatechange=function(){
if(xmlHttp.readyState==4){
document.getElementById('chatPopup').innerHTML=xmlHttp.responseTe
xt;
setTimeout('Ajax()',1000);}}
xmlHttp.open("GET","http://clubace.dk/chatPopup.php",true);
xmlHttp.send(null);}
window.onload=function(){
setTimeout('Ajax()',1000);}
</script>

Det er meningen at div'en skal slide-in når nogen logger på min
chat (li'som Messenger), som befinder sig på en anden side.
Slide-in-funktionen er beregnet til, at man kan affyre den
igennem en onEtEllerAndet-attribut (onClick, onMouseOver, onLoad
osv.) f.eks.:
onMouseOver="ypSlideOutMenu.showMenu('divSlide')"

'divSlide' er id'et på container-div'en der indeholder div'en
'chatPopup', og skal er dét div-layer der skal slide-in.

Som det kan ses, refresher Ajax-scriptet div'ens innerHTML hvert
sekund, og eftersom jeg ikke er interesseret i, at div'en dukker
op heletiden, f.eks. igennem onLoad, er jeg nødt til at finde
måde kun, at affyre slide-in-funktionen udelukkende når div'ens
innerHTML ændres.

Jeg er godt klar over, at attributten onChange ikke eksisterer i
et div-tag, men der lader tilsyneladende til at være en
work-around i følge denne thread
http://www.webdeveloper.com/forum/showthread.php?t=119839

Beklageligvis kan jeg ikke forstå hvordan det menes, at dette
skal kunne lade sig gøre :'(

Er der nogen der, evetuelt igennem ovenstående thread eller ved
anden logisk udtænkt metode, kan komme med et script-eksempel på
hvordan jeg "simulerer" et onChange-event til mit div-layer?

På forhånd tak.

Venligst
Ace

- Pædagogiske tutorials på dansk