PCIe 1.0, 1.1 eller 2.0 ?
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-07-08 10:04

Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde info om, hvilken version
af PCIe, mit Intel® Desktop Board D975XBX2-bundkort kører med.
Ikke engang i: <http://www.intel.com/Assets/PDF/prodspec/d7364501us.pdf>
- kan jeg finde det.

Ved nogen herinde, hvordan jeg finder ud af det?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Søren

Dato : 29-07-08 22:52

> Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde info om, hvilken version
> af PCIe, mit Intel® Desktop Board D975XBX2-bundkort kører med.
> [...]

Så prøv at se på side 12 (i bunden) igen, der står svaret......

PCIe 1.0a

/Søren

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-07-08 07:01

Søren skrev:

> PCIe 1.0a

Tak for hjælpen, Søren.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-07-08 10:31

Søren skrev:

> PCIe 1.0a

Grunden til jeg spørger er, at jeg skal have fat i et nyt grafikkort.
Ifølge <http://www.pcworld.dk/art/9511?page=2> kan der være problemer
med at koble et PCIe 2.0-grafikkort på en PCIe 1.0-port. Hvad disse
problemer så evt. kan gå ud på, melder historien desværre ikke noget
om.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-07-08 17:09

Thomas G. Madsen wrote:

> med at koble et PCIe 2.0-grafikkort på en PCIe 1.0-port. Hvad disse
> problemer så evt. kan gå ud på, melder historien desværre ikke noget

PCIe 2.0 kan levere mere strøm gennem porten - et PCIe 2.0 grafikkort
kan derfor overbelate en PCIe 1.0-port.

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 30-07-08 17:19

(erstatter <g6q47a$1mol$1@newsbin.cybercity.dk>)

Jesper Poulsen skrev:

> PCIe 2.0 kan levere mere strøm gennem porten - et PCIe 2.0 grafikkort
> kan derfor overbelate en PCIe 1.0-port.

Det har jeg aldrig hørt om, du kan trække mere på porten, men kun hvis
dit GFX-kort er designet til det.

I øvrigt burde der ikke være problemer med kompatibilitet, hverken
forlæns eller baglæns.

Dog er der enkelte undtagelser.

---
PCIe 2.0 is backward and forward compatible with PCIe v1.x. Graphic
cards and motherboards designed for v2.0 will be able to work with v1.1
and v1.0, and vice versa. In some rare cases it is possible that a
PCI-E 2.0 card will not work correctly on a PCI-E 1.0a slot. This is
only limited to certain video cards.
---
http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

--
It's to late...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-07-08 05:17

Mr.Larsen wrote:

> Det har jeg aldrig hørt om, du kan trække mere på porten, men kun hvis
> dit GFX-kort er designet til det.

Ikke forstået. Hvad er det du aldrig har hørt om?

> I øvrigt burde der ikke være problemer med kompatibilitet, hverken
> forlæns eller baglæns.
> Dog er der enkelte undtagelser.

Præcis, det er dem jeg hentyder til. _Kan_ er buzz-word'et.

Jesper Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 31-07-08 08:35

Mr.Larsen skrev:

> I øvrigt burde der ikke være problemer med kompatibilitet, hverken
> forlæns eller baglæns.
>
> Dog er der enkelte undtagelser.

Det er åbenbart i sådan en situation, at man bare må prøve sig frem,
når ingen kan komme med noget konkret om, hvilke problemer det evt.
kan give, og med hvilke bundkort/grafikkortskombinationer.

Jeg har søgt side op og side ned på bla. intel.com, men har intet
fundet om potentielle problemer med PCIe 2.0-grafikkort koblet til
mit PCI 1.0a-bundkort.

--
Hilsen
Madsen