Bundkort Gigabyte GA-P35-DS3L's temperatur
Fra : Blur

Dato : 26-07-08 01:06

Hej gruppen,

Er det ok, at mit bundkort har en temperatur på 45 grader Celcius i disse
varme dage? Hvor max temp. kan det tåle?
Jeg er lidt bekymrende da jeg lige har købt det...

Mvh,
Blur

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-07-08 08:43

Blur wrote:
> Er det ok, at mit bundkort har en temperatur på 45 grader Celcius i
> disse varme dage? Hvor max temp. kan det tåle?

Det skal det nok klare, bare det ikke bliver varmere - men det ville nok være smart at sørge for lidt bedre udluftning i kabinettet.
Jeg har længe eksperimenteret med at finde de rette blæsere og kun give dem enten 7 eller 5 Volt, så de flytter lidt luft, men næsten ikke er til at høre uden at man har øret lige ved siden af dem.
Her om sommeren har jeg dog taget siden af kabinettet, det er nemmere end at begynde at lave om på hvilken spænding blæserne kører med.

> Jeg er lidt bekymrende da jeg lige har købt det...

Jeg ville være mere bekymret for cpu'en, og egentlig også psu'en, som jeg ville tro burde slå fra ved en bestemt temp.grænse.

Begge må da ligge omkring de 65-70 grader eller mere?

Fra : Blur

Dato : 26-07-08 11:48

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote in message
> [...]
> Her om sommeren har jeg dog taget siden af kabinettet, det er nemmere end
> at begynde at lave om på hvilken spænding blæserne kører med.

Tak for inputtet. Jeg skal da prøve

> Jeg ville være mere bekymret for cpu'en, og egentlig også psu'en, som jeg
> ville tro burde slå fra ved en bestemt temp.grænse.
>
> Begge må da ligge omkring de 65-70 grader eller mere?

De ligger mellem 55-60 grader. Men om eftermiddagen hvor vejret er meget
varmt, ligger de omkring de 70 grader og det er en Intel E8400

Mvh,
Blur