Hvilken ram til flg. system?
Fra : Ivan

Dato : 16-07-08 19:18

Jeg er netop i færd med at bestille dele til en ny PC og valget er faldet på
flg:

Bundkort:
ASUS P5Q Deluxe

CPU:
Core 2 Quad Q9450 12 MB (Intel Boxed)

Grafikkort:
Asus ASUS EAH4850/HTDI/512M
Grafikadapter - Radeon HD 4850 - PCI Express 2.0 x16 - 512 MB DDR3

Øvrige dele genbruges indtil videre fra tidligere PC. (PSU=550W)

Men hvilken ram og hvor meget bør jeg vælge hertil? Jeg kører Vista 32bit og
anvender hovedsageligt PCén til A/V redigering og convetering samt div.
multimedieforevisning. Maskinen skal være overlegen til disse formål - jeg
HADER ventetid! Desuden skal husets yngre medlemmer spille de nyeste spil i
ny og næ.

Kan jeg vælge 2 Gb. (2*1) nu og opgradere senere eller bør jeg vælge 4 Gb.
(2*2) straks?

Er i tvivl om Vista´s og P45 chipsættes formåen mht. hukommelse.

Har I et specifikt bud på ram (Mærke, type osv.)

Evt. bemærkninger til hele setuppet modtages med kyshånd.

Hvad taler for/imod Vista 64 bit?

På forhånd tak - Ivan.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-07-08 20:02

Ivan wrote:

> På forhånd tak - Ivan.

Da du også har skrevet i dk.edb.hardware burde du ha' brugt
krydspostning, evt. med opfølgning til...

Hvis du ellers er i tvivl om noget, så kan du spørge i dk.velkommen

Jesper Poulsen

Fra : Ivan

Dato : 16-07-08 20:47

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen
> Ivan wrote:

> Da du også har skrevet i dk.edb.hardware burde du ha' brugt
> krydspostning, evt. med opfølgning til...

Sjovt nok, i "dk.edb.hardware" gav du også et svar jeg ikke kunne bruge til
noget.

> Hvis du ellers er i tvivl om noget, så kan du spørge i dk.velkommen

Vil jeg føle mig velkommen der?

Mvh. Ivan.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-07-08 00:08

Ivan wrote:

> Vil jeg føle mig velkommen der?

Du vil i det mindste finde ud af hvordan man bruger Usenet effektivt
(både for dig og for os andre).

Jesper Poulsen