Andet multimedie
bentjuul 3670
Total farve forvirring
Fra : Hagar

Dato : 17-07-08 16:45

Hej i gruppen

Jeg arbejder i øjeblikket på et gartneri, der har planterne ikke noget farve
nummer, de har bare et navn. Vi er så kommet op at diskutere om en af
roserne, som de kalder for orange, og jeg kalder for rød, men hvor gå
grænsen. Jeg mener bestemt at den rose har denne farve i photoshop ed0202 og
det mener jeg ikke er orange.
Kan man lave/finde noget med farver på der viser grænserne for rød og
orange, så skal jeg lære de to tanter noget nyt

Hagar

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 17-07-08 16:47

Farvekort fra farvehandleren?

--
Mange venlige hilsner

Trond Øyvind Hermansen

Fra : Max

Dato : 17-07-08 17:03

Hej Hagar

> Kan man lave/finde noget med farver på der viser grænserne for rød og
> orange, så skal jeg lære de to tanter noget nyt

Der findes ikke en standard der fastsætter hvilke farver der hedder
hvad, der findes tusinde af dem. Man har en rød farve, når man så
hælder gul i den bliver den først orange og så gul til sidst, men
hvornår skiftet sker bestemmer man da selv.

--
Mvh Max

Fra : Hagar

Dato : 17-07-08 21:48

> [...]
> hælder gul i den bliver den først orange og så gul til sidst, men
> hvornår skiftet sker bestemmer man da selv.

Der må da være et sted i forløbet hvor farven går over og får navnet orange
?

Hagar

Fra : Max

Dato : 17-07-08 23:10

Hej Hagar

> Der må da være et sted i forløbet hvor farven går over og får navnet
> orange ?

Hvor skulle det være, overgangen kan jo opløses i et uendelige trin.

--
Mvh Max