billeder
Fra : Joe

Dato : 12-07-08 15:00

når man insætter billede i en celle, kan man få det til at skifte billeder
automatisk,
hvad skal jeg bruge

Jo

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-07-08 18:39

Joe skrev:
> når man insætter billede i en celle, kan man få det til at skifte billeder
> automatisk,
> hvad skal jeg bruge

Prøv at se her:
http://webdesign101.dk/rollover/
eller her
http://webdesign101.dk/slideshow/

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Joe

Dato : 12-07-08 19:14

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at se her:
> http://webdesign101.dk/rollover/
> eller her
> http://webdesign101.dk/slideshow/
>

> --
> Med venlig hilsen
>
> Jørgen Farum Jensen
> http://webdesign101.dk

tak for svaret
det var ikke lige det, det skulle være noget med diasshow eller lin.

Joe

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-07-08 20:03

<snip>
> tak for svaret
> det var ikke lige det, det skulle være noget med diasshow eller lin.

Nu er slideshow og diasshow i min optik
det samme, i hvert fald når vi snakker om
websider.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Joe

Dato : 15-07-08 17:04

> <snip>
>
> Nu er slideshow og diasshow i min optik
> det samme, i hvert fald når vi snakker om
> [...]

hej igen

det jeg tænker på er at f.eks. 10 billeder i en mappe på server,
på min forside på hjemmeside vises der et velkomstbillede som skiftes
automatisk af de 10 billeder fra mappen

Jo

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-07-08 19:34

Joe skrev:

> det jeg tænker på er at f.eks. 10 billeder i en mappe på server,
> på min forside på hjemmeside vises der et velkomstbillede som skiftes
> automatisk af de 10 billeder fra mappen

Hvad mener du med automatisk? skal billederne
vises efter hinanden når siden er indlæst,
eller skal der indlæses forskellige billeder
når siden vises 2. 3. 4. osv gang?

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 19:56

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad mener du med automatisk? skal billederne
> vises efter hinanden når siden er indlæst,
> eller skal der indlæses forskellige billeder
> [...]

Hej

Det han mener er at hvis man går ind på hans side så er det billede der du
op ikke det samme hver gang.
Men det skal nok bruges et script til det.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : enkvinde

Dato : 15-07-08 23:13

"Joe" <x@xx.dk> skrev i en meddelelse
> når man insætter billede i en celle, kan man få det til at skifte billeder
> automatisk,
> hvad skal jeg bruge
>
> Jo

Funktionen kaldes "random" og kan laves ved hjælp af java script. Se feks.
http://www.a-begynder.dk/scripts/javascript/random/random.htm

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk