Hibernate og Undo
Fra : Janus

Dato : 25-06-08 06:09

Hej NG!

For at mindske kompleksiteten af min kode, kunne jeg godt bruge en
"Undo"-funktion i Hibernate.
Jeg tænker noget i stil med:

1) Sæt et "fix-punkt" for de påvirkede tabeller
2) Udfør et ubestemt antal insert, delete og update på tabellerne
3) Hvis brugeren accepterer ændringerne, skal de bibeholdes, vælger
han ikke at acceptere, skal tabellernes tilstand føres tilbage til
tilstanden i punkt 1.

Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanker om andre måder at løse
problemet end at lave en kopi af tabellerne ved punkt 1 og så bruge
denne kopi til Undo-funktionalitet, men måske er der andre og bedre
alternativer? Et hint til kode vil blive værdsat :)

På forhånd mange tak!

Fra : Benny Andersen

Dato : 25-06-08 16:10

On Wed, 25 Jun 2008 05:09:24 -0700 (PDT), Janus wrote:

> [...]
> denne kopi til Undo-funktionalitet, men måske er der andre og bedre
> alternativer? Et hint til kode vil blive værdsat :)

lyder det som basal transaktion håndtering:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jdbc/basics/transactions.html

--
Benny Andersen

Fra : Janus

Dato : 23-07-08 02:44

> lyder det som basal transaktion håndtering:http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jdbc/basics/transactions.html
>
> --
> Benny Andersen

Hej Benny!

Tak for dit svar, og undskyld mit sene svar.
Jeg prøvede med rollback() og savepoints, men kunne ikke få det til at
fungere, mine ændringer blev ikke tilbagerullet. Jeg fandt på en anden
løsningsmodel til min "Undo"-funktion uden brug af databasen, så jeg
fik det til at fungere!

Mvh Janus

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-07-08 11:20

On 2008-07-23, Janus <janus.e@gmail.com> wrote:

> [...]
> fungere, mine ændringer blev ikke tilbagerullet. Jeg fandt på en anden
> løsningsmodel til min "Undo"-funktion uden brug af databasen, så jeg

Bruger du en database, der understøtter transaktioner? mysql gør kun med
visse database engines.

--
Andreas

Fra : Janus

Dato : 28-07-08 01:45

> Bruger du en database, der understøtter transaktioner? mysql gør kun med
> visse database engines.
>
> --
> Andreas

Hej Andreas,

Jeg bruger SQL Server 2005 Express. Det er ikke fordi det er 'update's
og ikke 'insert's eller 'delete's jeg skal roll-back'e?

Mvh Janus

Fra : Soren (News)

Dato : 29-07-08 11:40

Janus <janus.e@gmail.com> writes:

[snip]
> [...]

Det kunne være godt at se lidt kode. Du er sikker på at du får det lavet
så det er "inde i" transaktionen at du ruller tilbage? (samme med savepoints)

> Jeg bruger SQL Server 2005 Express. Det er ikke fordi det er 'update's
> og ikke 'insert's eller 'delete's jeg skal roll-back'e?

Hvilken driver bruger du der? jtds eller andet? (og, der burde ikke være
nogen forskel på om det er update eller insert/delete, jeg kan ikke forestille
mig nogen database der kun har implementeret transaktioner for den ene
del :) ).

Mvh,
Soren