Glyserin
Fra : Me&My

Dato : 17-06-08 14:24

Hej i gruppen

Min datter vil lave sæbebobler, og hendes venninde har glyserin i sit
boblevand, og de bliver jo rigtig fine...Men det der glyserin, er det dyrt,
og hvad kan man ellers bruge det til? Hendes venninde ved det selvfølgelig
ikke....

Me&my

Fra : J W Nielsen

Dato : 17-06-08 14:34

> [...]
> boblevand, og de bliver jo rigtig fine...Men det der glyserin, er det
> dyrt, og hvad kan man ellers bruge det til? Hendes venninde ved det

Tja... 175 ml koster i Matas 30 kroner - jeg ved ikke om det er dyrt?
Hvis du Googler lidt på glycerin (staves med C), så kan man bruger det til
alt fra opløsning af ørevoks over blødgøring af tøj til imprægnering af
støveklude.

Mvh Jørgen

Fra : Me&My

Dato : 17-06-08 14:50

Tja...Det er jo ikke så dyrt...
Og det er ikke alle som er ven med google, jeg kan nu bedre lide vores
nyhedsgrupper....Tænk hvis alle googlede så var der ikke meget at skrive om
i disse forums...

Tak for hjælpen

Me&my

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 17-06-08 14:52

Me&My wrote:
> [...]
> boblevand, og de bliver jo rigtig fine...Men det der glyserin, er det
> dyrt, og hvad kan man ellers bruge det til? Hendes venninde ved det

Se her: http://www.duda.dk/Fritidssektion/saebebobler/saebebobler.html

Glycerin er billigt og helt uskadeligt

Med bobbelhilsen Carsten

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Jørgen

Dato : 17-06-08 15:34

Me&My skrev:
> [...]
> boblevand, og de bliver jo rigtig fine...Men det der glyserin, er det
> dyrt, og hvad kan man ellers bruge det til? Hendes venninde ved det

Her er en opskrift , så ungerne kan puste sæbebobler til de bliver
trætte i deres tykke kinder:
1 l koldt vand, ½ dl Yes Ultra og 1 spsk. glycerin.

ESKRIVELSE Hæld vandet i en spand. Tilsæt glycerin og rør grundigt rundt
med et piskeris. Tilsæt sulfo og rør i blandingen igen.
Hvis du kan holde dig fra boblevandet et døgns tid, vil du opleve at det
bliver bedre med alderen. Når det har fået en tyk mælkeagtig konsistens
er det perfekt til store bobler.

MATERIALER1 liter vand (kalkfrit)
1/2 deciliter Sulfo (Yes Ultra)
1 spiseskefuld Glycerin

fra
Jørgen

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 17-06-08 18:13

køber man nok så koster det ikke mange kr. men ok, når vi køber ind så tager
vi jo også mellem 5 og 10 tons. :)

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : F.Kold

Dato : 28-06-08 06:50

> køber man nok så koster det ikke mange kr. men ok, når vi køber ind så
> tager
> vi jo også mellem 5 og 10 tons. :)

Sikken mange sæbebobler i laver...

Fra : Me&My

Dato : 18-06-08 14:32

Hej

Jeg takker for svarrerne og hun er i fuld sving med at "Boble" Det er da
helt vildt en forskel der er nu, når der er clyserin i...