Næsten døde USB porte
Fra : danish-analog

Dato : 15-06-08 20:50

Hej, jeg vil høre gruppen om hjælp. Efter at have installeret en ny
strømforsyning i min datters computer virker usb-portene næsten ikke mere.

USB portene sidder på bundkortet der hedder FIC vc37-gv. Jeg bruger kun USB
til min billige mus fra Føtex. En mus med det der røde lys og ikke en kugle.
Det røde lys lyser når musen tilsluttes, men ellers er det som om der ikke
er forbindelse. Hvis jeg slutter min egen Microsoft mus til der også bruger
det der røde lys, kan usb porten ikke engang tænde lyset i den. Det gælder
alle 4 usb porte i motherboardet.

Er der nogle der har hørt om dette fænomen før og ved hvad jeg skal gøre? Er
jeg kommet til at ødelægge motherboardet?

Bemærk, hvis man vil skrive direkte til mig skal man lige rette lidt i den
angivne e-mailadresse. Rettelsen burde være selvforklarende.

Mange hilsener

Ole

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-06-08 22:31

On Sun, 15 Jun 2008 21:49:42 +0200, "danish-analog"
<ole_riis_dkNO-SPAM@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Er der nogle der har hørt om dette fænomen før og ved hvad jeg skal gøre? Er
>jeg kommet til at ødelægge motherboardet?

Hvorfor udskiftede du strømforsyningen ? Kan det tænkes at fejl i den
første strømforsyning har 'brændt noget af' på bundkortet ?

Har husket at forbinde begge strømkabler, både det store 20-pins stik
og det lille 4-pins ATX_12V stik ?

USB-controlleren er vel aktiveret i BIOS ? Hvis BIOS er blevet
nulstillet i forbindelse med udskiftningen af strømforsyningen, så er
USB-controlleren måske ikke længere aktiveret ??

Hvad fortælle 'Enhedshåndtering' om USB-controllere ?

Hvad fortæller Hardware Monitor i BIOS om strømforsyningens spændinger
?

<mlr>