Please help
Fra : Pingadk

Dato : 12-06-08 23:51

Jeg har lige købt helt nye dele til en computer og den er nu samlet.
Har to "små" problemer.

Mit bundkort kommer og siger "invalid cpu please update bios to
release the full power". Jeg har opdateret biosen til den nyeste, men
den skriver det stadig når jeg starter computeren. Jeg kan sagtens gå
videre og ind i windows osv.... Inde i biosen kan jeg se at den har
fundet min cpu som er en intel quadcore 2.66 mhz 12mb osv...
mit bundkort er et "asus maximus formula reublic of gamers" nogen der
ved hvad der er galt???

Et andet problem er min harddisk (ved dette er en kanal for bundkort)
- inde i bios siger den at den er på 500gb og finder også den rigtige
osv, men når jeg vil indstallere windows, så finder windows kun 131
gb. Tænker lidt om der er en maks begrænsning?? Jeg har prøvet at lave
sådan en disk som man kan lave ud fra den cd som følger med
bundkortet, men dette hjælper desværre ikke. Det er en sata2 disk og
har sat den til master, men tænker at man måske ikke skal sætte den
til hverken slave eller master, men tænker også på at der er en
begrænsning, men igen, så virker dette også underligt.

nogen der kan hjælpe???

Med venlig hilsen
Pinga

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 13-06-08 10:47

"Pingadk" <Pinga.msn@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Din XP cd skal minimum indeholde sp1 for at kunne installeres på partioner
større
end 131GB. Hent f.eks sp3 hos Microsoft og slipstream den ind på en CD med
f.eks nlite http://www.nliteos.com/
Hvad hedder dit bundkort og CPU helt nøjagtigt? - link?

Fra : Pingadk

Dato : 13-06-08 06:35

On 13 Jun., 11:47, "Karl Erik Nielsen"
<karl.erik.niel...@nospam.gmail.com> wrote:
> [...]
> f.eks nlite  http://www.nliteos.com/
> Hvad hedder dit bundkort og CPU helt nøjagtigt? - link?

Hmmm... Det lyder lidt besværligt angående sp1, men jeg vil prøve det
fordi hvis det kan hjælpe.... ;)

Angående bundkort så hedder det Maximus Formula

http://www.asus.dk/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=572&l4=0&model=1889&modelmenu=1

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 13-06-08 15:19

> [...]

fordi hvis det kan hjælpe.... ;)

Angående bundkort så hedder det Maximus Formula

Jeg foreslår du bruger den nyeste sp3.
Det er ret nemt at lave CD'en - har gjort det selv masser af gange.
Det med CPU'en kan jeg ikke lige finde en løsning på.

Fra : Pingadk

Dato : 13-06-08 08:51

On 13 Jun., 16:19, "Karl Erik Nielsen"

> [...]
> Det er ret nemt at lave CD'en - har gjort det selv masser af gange.
> Det med CPU'en kan jeg ikke lige finde en løsning på.

Jeg vil prøve.. Ærgerligt med det angående CPUen...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-06-08 17:06

Pingadk <Pinga.msn@gmail.com> crashed Echelon writing news:1f045256-4810-
> [...]

> fundet min cpu som er en intel quadcore 2.66 mhz 12mb osv...
> mit bundkort er et "asus maximus formula reublic of gamers" nogen der

Som Karl Erik skriver, hvilken præcis CPU har du.

Du kan på http://support.asus.com.tw/cpusupport/cpusupport.aspx se hvilken
minimum BIOS version du skal køre med før CPUen er understøttet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kenneth

Dato : 13-06-08 22:44

Pingadk wrote:
> [...]
> quadcore 2.66 mhz 12mb osv...
> mit bundkort er et "asus maximus formula reublic of gamers"

Hvis Transaction Boost er slået til så prøv at disable det
for at se om det skulle hjælpe.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Pingadk

Dato : 14-06-08 05:29

On 13 Jun., 23:43, "Kenneth"
<kenneth_no_more_s...@not.valid.email.com> wrote:

> Hvis Transaction Boost er slået til så prøv at disable det
> for at se om det skulle hjælpe.
>
> Med Venlig Hilsen / With Best Regards
> Kenneth Iversen

Kære Kenneth,

Desværre kan jeg ikke findet noget i Bios hvor den skriver transaction
boost, så.....

Angående Nlite, så var det meget nemt og det virkede... Så tak der
Karl.

Fra : Pingadk

Dato : 14-06-08 05:30

On 13 Jun., 23:43, "Kenneth"
<kenneth_no_more_s...@not.valid.email.com> wrote:

> Hvis Transaction Boost er slået til så prøv at disable det
> for at se om det skulle hjælpe.
>
> Med Venlig Hilsen / With Best Regards
> Kenneth Iversen

Den skriver at man skal updatere BIos, det var noget af det første jeg
prøvede at gøre for at "unleash full power" som der står angående det
med invalid Cpu..... det er meget øv. Det som jeg så synes er
underligt er at den godt kan se det i Biosen og i windows xp, men det
er kun i opstarten hvor den skriver det med invalid.