Board med alt i et, forslag søges
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 08-06-08 16:55

Hej gruppe, så er den gal igen, skal finde et micro atx board, sokkel 775,
onboard grafik, lan, usb2, sata og pata, stabilitet betyder meget, det skal
kunne køre 24-7 i mindst 1 år.
hvad vil i foreslå? (med stabilitet i tankerne).
Det behøves ikke være det sidste nye, skal afstatte en P3 med Matrox G450,
den har indtil nu klaret det fint men er nu blevet ustabil.
Prosessoren bliver bare en billig en (core 2 duo) med stock køler, 2 Gb ram
og windows XP Pro.

mvh tp

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 08-06-08 22:32

Tonny Poulsen wrote:
> [...]
> kunne køre 24-7 i mindst 1 år.
> hvad vil i foreslå? (med stabilitet i tankerne).

Abit I-45C
Gigabit LAN, 4x SATA, 1x PATA, 4 USB2 bagpå og 2 interne, onboard grafik, og Abit er superb til at rette fejl i Bios.

> Det behøves ikke være det sidste nye, skal afstatte en P3 med Matrox G450,
> den har indtil nu klaret det fint men er nu blevet ustabil.

Er det pga. dårlige kondensatorer på bundkortet?
Du kan (i de fleste tilfælde) se det på dem, de buler opad/udad i toppen, eller er måske ligefrem sprunget læk, så der er sevet noget brunt stads ud af dem.
De kan nemt udskiftes, men er måske ikke umagen værd.

> Prosessoren bliver bare en billig en (core 2 duo) med stock køler, 2 Gb ram
> og windows XP Pro.

Jeg ville foreslå en Celeron 420 (1,6 GHz), men hvis du har lagt dig fast på den anden..

Intel's box-kølere larmer forresten meget.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 09-06-08 16:54

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426961
> Gigabit LAN, 4x SATA, 1x PATA, 4 USB2 bagpå og 2 interne, onboard grafik,
> og Abit er superb til at rette fejl i Bios.

Tak for svaret, det ligner et fint kort til prisen desværre ser det ikke ud
til at nogen lige har det hjemme, jeg gider ikke rode med det gamle kort,
det er vist også en besværlig fejl, rent "optisk" kan jeg ikke finde den.
løsningen må være et nyt board.

mvh tp

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 10-06-08 00:32

Tonny Poulsen wrote:
> Tak for svaret, det ligner et fint kort til prisen desværre ser det ikke ud
> til at nogen lige har det hjemme,

computersalg.dk har 1-3 dages levering på det?

> jeg gider ikke rode med det gamle kort,
> det er vist også en besværlig fejl, rent "optisk" kan jeg ikke finde den.

Måske er batteriet ved at være så langt nede, at det begynder at gå ud over Bios-indstillingerne efter en nedlukning?
Er det under 3,0 Volt?

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 10-06-08 17:54

> Måske er batteriet ved at være så langt nede, at det begynder at gå ud
> over Bios-indstillingerne efter en nedlukning?
> Er det under 3,0 Volt?

Batteriet er ok, skiftet for nyligt, har også skiftet kølepasta da det gamle
var virkningsløst. Strømforsyningen er også skiftet til en ny og størrer da
den gamle var nede på ca 11volt på 12volt'en
Næe løsningen må være noget nyt hardware, er den nævnte butik ok at handle
hos?

mvh tp

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 10-06-08 20:39

Tonny Poulsen wrote:
> Batteriet er ok, skiftet for nyligt, har også skiftet kølepasta da det gamle
> var virkningsløst. Strømforsyningen er også skiftet til en ny og størrer da
> den gamle var nede på ca 11volt på 12volt'en

Ja okay, jeg har så heller ikke spurgt direkte til hvordan ustabiliteten udmønter sig.

> Næe løsningen må være noget nyt hardware, er den nævnte butik ok at handle
> hos?

Jeg har købt to I-45C hos dem, sammen med nogle andre stumper, og der var ikke noget at udsætte på handlen.
Hvordan de er mht. RMA-håndtering ved jeg ikke.

Fra : Gamle

Dato : 08-07-08 21:55

> Næe løsningen må være noget nyt hardware, er den nævnte butik ok at
> handle hos?

Jeg købte en USBkey 8 GB som viste sig at være på 4 GB.
De sendte en returseddel så jeg kunne returnere gratis. Og alle pengene var
på min konto efter 3 dage.
Så dem vil jeg godt handle med igen.

Mvh.
Torben