Eheim 2226 filter med problemer
Fra : Søren Thomhav

Dato : 07-06-08 21:24

Hej Gruppe

jeg har et stort problem, det tror jeg i hvert fald at jeg har.

Jeg har et 220 L, og i dette har jeg en Eheim 2226 spandfilter. Dette filter
har jeg givet nye parkninger og diverse andre ting og det køre også ganske
fint, med undtagelse af to små ting. Der er ikke nok tryk i det, og der
kommer ikke nok vand igennem, det vil jeg mene.

Er der nogle kloge mennesker herinde som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre
???

Jeg kunne godt rense det en gang eller to om måneden, men det er slet ikke
optimalt.

De tekniske specifitationer siger at det er beregnet til akvarier op til 350
L og skulle have en kapasitet på ca. 950 L/T, men det har mit filter slet
ikke.

mange tak for hjælpen

Hilsen

Søren

Fra : RBP

Dato : 08-06-08 06:13

har du undersøgt om du har knæk på slangerne eller om slangerne er stoppet
lidt til
MVH RENE BY

Fra : Søren Thomhav

Dato : 08-06-08 17:24

ingen slanger som er knækket eller tilstoppet, det har jeg undersøgt
Hilsen
Søren

Fra : Jacob Andersen

Dato : 13-06-08 20:15

> [...]
> 350
> L og skulle have en kapasitet på ca. 950 L/T, men det har mit filter slet

950 l/t er ubelastet, med vinden i ryggen, uden filtermateriale,
højdeforskel. Vandet bliver efter min mening renset lige godt om det går
hurtigt eller langsomt igennem filteret, inden for en vis grænse. Hvis du
vil have mere vandbevægelse, så køb en seperat pumpe til det, fx en Hydor
Koralia.

Mvh
Jacob