Database med JDBC driver velegnet til blad~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-08 22:35

Jeg har et interessant lille problem, nemlig at jeg gerne vil kunne
bladre frem og tilbage i et ResultSet af vilkårlig størrelse hvilket jeg
har fået til at virke ved at bruge next() og previous() og lave mit
Statement såleds

Statement statement =
con.createStatement(ResultSet.TYPE_SCROLL_INSENSITIVE,
ResultSet.CONCUR_READ_ONLY);

Jeg skal kun læse disse data.

Problemet er bare at jeg nu opdager at den PostgreSQL JDBC driver jeg
bruger (nyeste, hentet i dag) implementerer dette ved at hente hele
resultatet ned i en kæmpestruktur i JDBC-driveren hvilket gør at den
bette applikation eksploderer med OutOfMemoryException når jeg roder med
mit testsæt på 11 mio rækker.

Nogen der kan anbefale en anden database og JDBC-driver der håndterer
dette bedre?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-06-08 01:39

On 2008-06-07, Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> [...]
> resultatet ned i en kæmpestruktur i JDBC-driveren hvilket gør at den
> bette applikation eksploderer med OutOfMemoryException når jeg roder med

Har du læst
http://jdbc.postgresql.org/documentation/83/query.html#query-with-cursor
?

--
Andreas

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-06-08 01:41

On 2008-06-08, Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Har du læst
> http://jdbc.postgresql.org/documentation/83/query.html#query-with-cursor
> ?

Og jeg er klar over at det ikke løser dine issues med at hoppe baglæns i
dit ResultSet, men det kan jo være det kan løses på andre måder.

--
Andreas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-08 09:51

Andreas Plesner Jacobsen skrev den 08-06-2008 02:38:

> Har du læst
> http://jdbc.postgresql.org/documentation/83/query.html#query-with-cursor
> ?

Ja. Jeg vil både bladre frem OG tilbage. Det er det man ikke kan med

"The Statement must be created with a ResultSet type of
ResultSet.TYPE_FORWARD_ONLY. This is the default, so no code will need
to be rewritten to take advantage of this, but it also means that you
cannot scroll backwards or otherwise jump around in the ResultSet."

Har du et forslag til en anden database?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-06-08 10:06

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-06-08 10:10