Nye Intel chipsæt med Blu-ray fordele?
Fra : Optimus Prime

Dato : 04-06-08 07:10

Ifølge http://ing.dk/artikel/88681, så komme de nye chipsæt fra intel
med lidt fordele til folk med Bluray:

"Nyt er direkte understøttelse af Directx 10 samt indbygget afkodning af
Blu-ray-skiver, så processoren ikke behøver at anstrenges med de
højopløsnings-videoerne"

Udfra billedet på artikelen ser det ud til det er P45/ICH10; men synes
ikke rigtig jeg kan finde noget konkret om det - og er lidt i tvivl om
hvad fordelen (set i fohold til fx P35/ICH9) er?

Fra : Anders Ecklon

Dato : 05-06-08 12:43

> Udfra billedet på artikelen ser det ud til det er P45/ICH10; men synes
> ikke rigtig jeg kan finde noget konkret om det - og er lidt i tvivl om
> hvad fordelen (set i fohold til fx P35/ICH9) er?

De har vist også brugt et lidt misvisende billede. Det de omtaler i nyheden
er G45, altså et chipset med integreret grafikkort. Denne processor er så
istand til at afvikle DirectX10 API og har en form for blueray (VC1)
acceleration.

Mvh Anders E

Fra : Optimus Prime

Dato : 06-06-08 11:30

Anders Ecklon skrev:
> [...]
> nyheden er G45, altså et chipset med integreret grafikkort. Denne
> processor er så istand til at afvikle DirectX10 API og har en form for

Takker, det hjalp jo lidt på min søgning

Når jeg kigger her: http://www.intel.com/products/chipsets/g45/ -
studsede jeg lige over denne formulering:
HDMI delivers uncompressed HD video and uncompressed multi-channel audio
in a single cable, supporting all HD formats including 720p, 1080i and
1080p."

Mon det betyder vi nu kan få TrueHD, HD Masteraudio og lign. 7.1 lydspor
ud digitalt via HDMI?
Eller er det blot intels måde at fortælle de nu understøtter HDMI
direkte på det chipsæt?

Fra : Anders Ecklon

Dato : 07-06-08 00:06

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ud digitalt via HDMI?
> Eller er det blot intels måde at fortælle de nu understøtter HDMI direkte

Tror ikke du skal regne med audio transfer med G45. Der forskellen ligger
imellem dette chipset og P45 er alene det interne grafikkort.