Partition med password?
Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 22:30

Jeg har en masse filer som jeg gerne vil beholde for mig selv, det er bla.
breve, billeder og andre personlige sager.
Findes der en måde hvorpå man kan gemme eller låse disse filer fast, så
andre der benytter pc'en ikke kan se dem?
Jeg har prøvet Microsoft "My Private Folder 1.0" som er helt kanon, bortset
fra at maskinen fryser nogen gange når man flytter disse filer.
Findes der andre muligheder? Løsningen med forskellige brugerkonti ved logon
kan ikke bruges.
Evt. en partition med password-adgang og krypterede filer?

Jeg har spurgt i dk.edb.system.ms-windows men opdagede så denne gruppe.

Mvh Ole

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-05-08 22:48

On Sat, 31 May 2008 23:29:36 +0200, "O. Sørensen" <----> wrote:

> [...]
>fra at maskinen fryser nogen gange når man flytter disse filer.
>Findes der andre muligheder? Løsningen med forskellige brugerkonti ved logon

Det var da ellers oplagt

>Evt. en partition med password-adgang og krypterede filer?

Hvad med PGP, enten som pay-ware

http://www.pgp.com/

eller freeware

http://www.gnupg.org/#auto-ref-1

Endelig er der muligheden at du lægger dine private filer på en lille
2½" USB-disk. Så er filerne slet ikke til stedet på computeren når
andre anvender den...

<mlr>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-06-08 06:28

On Sat, 31 May 2008 23:29:36 +0200, "O. Sørensen" <----> wrote:

> Løsningen med forskellige brugerkonti ved logon kan ikke bruges.

Hvorfor ikke? Flere brugerkonti virker da udmærket for mange andre.
Hvis man kombinerer det med 'fast user switching', behøver man ikke
logge af, når man skifter bruger.

-A

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 17:11

Asbjorn Hojmark wrote:
> Hvorfor ikke? Flere brugerkonti virker da udmærket for mange andre.
> Hvis man kombinerer det med 'fast user switching', behøver man ikke
> logge af, når man skifter bruger.

Hvordan får man 'fast user switching' aktiveret?

Der er en del fælles filer som jeg ikke vil have til at ligge i shared
mapper. De skal ligge hvor de plejer

Mvh Ole

Fra : Rune

Dato : 01-06-08 18:10

O. Sørensen skrev:

> Hvordan får man 'fast user switching' aktiveret?

Hvis du kigger under

Kontrolpanel -> Brugerkonti -> Vælg måden, hvorpå brugere logge af og på

så finder du nok løsningen.

Rune

Fra : Alex Holst

Dato : 01-06-08 18:32

"O. S?rensen" <----> wrote:
> Der er en del f?lles filer som jeg ikke vil have til at ligge i shared
> mapper. De skal ligge hvor de plejer

I så fald skal du vide, at enhver der kan logge ind som dig, kan
installere en keylogger der opsnapper dit kodeord til det krypterede
område. Afhængigt af hvem din 'modstander' er, er det måske ikke et
problem.

when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org/

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk/

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 01-06-08 10:40

O. Sørensen wrote:
> [...]
> fra at maskinen fryser nogen gange når man flytter disse filer.
> Findes der andre muligheder? Løsningen med forskellige brugerkonti ved logon

[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Truecrypt