McDonalisering af Folkeskolen?
Fra : Zeki

Dato : 01-06-08 13:04

Jeg overdramatiserer nok hvis jeg nævner et scenarie hvor der foran
indgangen på en skole - og som en anden smileyordning - hænger et indrammet
billede med et navn nedenunder hvor der som tilføjelse står "månedens
medarbejder."

Og dog.

For når følgende nu bliver dagligdag:

"*** Kommune har fokus på Den attraktive arbejdsplads, og i den forbindelse
har skolen fra næste skoleår fået mulighed for at belønne medarbejdere med
få sygedage med en økonomisk bonus for at "løbe stærkere". Projektet er i
gang med at blive beskrevet, men vi ved allerede nu, at vi på skolen de
næste 2 år har fåer tilført 250.000 kr., som vil komme til udbetaling til
medarbejder med 0 fraværsdage indenfor 4 perioder á ca. 3 måneder"

.... så kan der ikke være langt igen.

Eller hvad?

Fra : Kim2000

Dato : 01-06-08 14:23

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme til udbetaling til medarbejder med 0 fraværsdage indenfor 4 perioder

Åbenbart er det bedre at møde op på lærerværelset og klassen og smitte hele
flokken end at blive hjemme. Åbenbart er det bedre at møde og kunne yde 50%
i 14 dage end at være hjemme under dynen i 2 dage og så kunne yde 100% når
man er der. Hele grundideen i den slags politik er at man regner med at syge
medarbejdere egentlig bare skal tage sig sammen. Ganske ulækkert
menneskesyn.