Supermarked på Langenæs
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-06-08 09:52

På Langenæs Allé i Århus - med ryggen til Skanderborgvej - åbner i dag
et supermarked ved navn Super Best.

Det vil sige! Åbner og åbner. Butikken skifter navn igenigen. Omkring
1960 hed den Vime, og alene i min tid i Århus (dvs. siden 2000) har den
heddet både Favorit og Aktiv Super.

Hvilke andre navne har dette supermarked haft i tiden mellem Vime og
Favorit (altså 1960-2000) - og hvornår cirka?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 01-06-08 14:10

Jørgen Grandt wrote:
> [...]
>
> Hvilke andre navne har dette supermarked haft i tiden mellem Vime og
> Favorit (altså 1960-2000) - og hvornår cirka?

du skal bar inde lokalarkiv og kigge i gamle vejviser
elle det Konglige Bibliotkets samling af telefonbøger

Hugh W

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 01-06-08 16:13

Jørgen Grandt wrote:
> [...]
>
> Hvilke andre navne har dette supermarked haft i tiden mellem Vime og
> Favorit (altså 1960-2000) - og hvornår cirka?

Hej Jørgen

http://www.aktivsuperaarhus.dk/Butik/Historie/historie.html

Som du kan se var det købmand Nordmand Madsen der overtog efter Vime, og jeg
mener at supermarkedet fik købmandens navn.
Der er iøvrigt flere billeder på aarhusbilleder fra opførelsen og indvielsen
i 1959.

M.v.h
Niels

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-06-08 19:56

Niels Jacobsen skrev bl.a.:

> [...]
> og jeg mener at supermarkedet fik købmandens navn.
> Der er iøvrigt flere billeder på aarhusbilleder fra opførelsen og

Tak for link og tips. Ja, så blev den sag vist allerede opklaret.

--
Mvh.: Jørgen