Rev nr....
Fra : Søren Larsen

Dato : 01-06-08 09:57

Hej

Er der nogen der ved hvor Rev nr står på et Asrock 939Dual-SATA2, kan kun
finde et der hedder 1.04, men har brug for et bogstav, da jeg skal have ny
CPU i

Har kikket på en 939 Athlon 64 X2 4800+ 2400

Er vi enige om at det ikke er en AM2CPU

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=381800&searchArea=&Soegeord=

MVH

Søren

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-06-08 12:35

"Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> CPU i
>
> Har kikket på en 939 Athlon 64 X2 4800+ 2400

Det skulle stå mellem "939Dual-SATA2" og AGP soklen.
Det ER en AM2 CPU. Har du installeret AM2 board?

Fra : Søren Larsen

Dato : 01-06-08 12:48

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:484289d2$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det skulle stå mellem "939Dual-SATA2" og AGP soklen.
> Det ER en AM2 CPU. Har du installeret AM2 board?

Hvis man kikker på der her skema, er det ikke en AM2CPU.
http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=939Dual-SATA2&s=n

"Det skulle stå mellem "939Dual-SATA2" og AGP soklen"

Der står kun REV 1.04 derimellem

Fra : Søren Larsen

Dato : 01-06-08 12:50

"Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=939Dual-SATA2&s=n
>

> "Det skulle stå mellem "939Dual-SATA2" og AGP soklen"

Glemte lige, her er den ikke listet som en AM2CPU
http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=227612

Fra : Søren Larsen

Dato : 01-06-08 12:56

> "Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Glemte lige, her er den ikke listet som en AM2CPU
> http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=227612

Og lige den her

"Kombatibel Processor Tilslutning: Socket AM2"

Så passer den vel også til en socket 939

Fra : Hans

Dato : 01-06-08 15:44

Søren Larsen wrote:
> "Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og lige den her
>
> "Kombatibel Processor Tilslutning: Socket AM2"
>
> Så passer den vel også til en socket 939

Nej - Socket 939 og AM2 er ikke kompatible.

Hans

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-06-08 21:13

> Hvis man kikker på der her skema, er det ikke en AM2CPU.
> http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=939Dual-SATA2&s=n

Jeg er klar over bundkortet er til socket 939 CPU.
Men dit link til edbpriser er til en socket AM2 CPU.

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 01-06-08 22:36

On Sun, 1 Jun 2008 13:47:31 +0200, "Søren Larsen" <bongo50000@hotmail.com>
wrote:

>Hvis man kikker på der her skema, er det ikke en AM2CPU.
>http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=939Dual-SATA2&s=n
>

>"Det skulle stå mellem "939Dual-SATA2" og AGP soklen"
>
>Der står kun REV 1.04 derimellem

Dit bundkort er rev 1.04.

Den revision der er ud for hver cpu i ovenstående link, er rev. for cpu'en
(stepping): http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/29

Dit bundkort er et socket 939, med mindre du bruger den adapter (AM2CPU Board)
som Karl Erik nævnte.

Her er de socket 939 som der er på edbpriser:

http://tinyurl.com/6pxr82

Husk at nogle cpu'erne kræver nyere bios..

--
Henrik

Fra : Søren Larsen

Dato : 01-06-08 22:52

"Henrik Villadsen" <villa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Her er de socket 939 som der er på edbpriser:
>
> http://tinyurl.com/6pxr82
>
> Husk at nogle cpu'erne kræver nyere bios..

Kan man få en AM2 adapter til 939Dual-SATA2, eller skal man have nyt
bundkort

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-06-08 08:15

> "Henrik Villadsen" <villa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man få en AM2 adapter til 939Dual-SATA2, eller skal man have nyt
> bundkort

Det eneste sted i DK jeg har kunnet finde noget der ligner:
http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?products_id=3764
Så det er nok en bedre ide at købe et nyt (billigt) bundkort?

Fra : Søren Larsen

Dato : 02-06-08 10:52

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:48439e5a$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?products_id=3764
> Så det er nok en bedre ide at købe et nyt (billigt) bundkort?

Jeg takker for alle svarene