Underlig neon
Fra : B. Sørensen

Dato : 11-05-08 19:10

Jeg har en sort neon, der nu i et par dage har opført sig underligt. Den
står nærmest lodret i vandet med hovedet opad. Der er ingen andre fisk, som
opfører sig anderledes end vanligt.
Er det hurtig proces? Og hvordan gør jeg det lettest og mindst pinefuldt for
den lille stakkel?

B. Sørensen

Fra : Kurt

Dato : 11-05-08 21:27

B. Sørensen skrev:
> [...]
> opfører sig anderledes end vanligt.
> Er det hurtig proces? Og hvordan gør jeg det lettest og mindst pinefuldt for

Det lyder rigtig nok ikke som om din fisk har det alt for godt. Har du
andre neon som opfører sig normalt?

Min fiskepusher anbefaler at droppe fisken i en gryde med spilkogende
vand. De dør så snart de rammer vandet. Jeg har dog fået at vide at man
ikke må gøre det med labyrintfisk, da de ikke dør af det omgående.

Jeg bruger selv kun kogemetoden til meget små fisk. Hvis ellers fisken
er stor nok til at jeg kan holde på den med en finger eller to, plejer
jeg at lægge den på et skærebrædt og så skære hovedet af med en skarp
kniv. Så er der i hvert fald ikke tvivl om at den er død med det samme.

Fra : B. Sørensen

Dato : 11-05-08 22:13

"Kurt" <kurt_hoegh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lægge den på et skærebrædt og så skære hovedet af med en skarp kniv. Så er
> der i hvert fald ikke tvivl om at den er død med det samme.

Mine andre neon i begge farver har det strålende, så det var nok bare den
her, der havde fået en skade i hovedet.
Det blev skærebrætsmetoden. Når man (eller i dette tilfælde kvinde) kan
ordne levende ål på den måde, kan man vel også ordne en neon på 5 g, selv om
det alligevel gjorde ondt et sted.
Tak for hjælpen. Både til dig og til Maria.

B. Sørensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-05-08 21:30

> Er det hurtig proces? Og hvordan gør jeg det lettest og mindst pinefuldt
> for den lille stakkel?

Det er en fisk, så kogende vand tager få tusindedele af et sekund.

Mvh Maria

Fra : Per H

Dato : 22-06-08 00:56

Hen Maria.