Java problemer ved afvikling af program
Fra : Nicolai

Dato : 11-05-08 02:30

Hej,

Det er første gang jeg laver en java app, så jeg er lidt usikker her.

Problemet er, når jeg afvikler programmet i Eclipse, så kører det helt som
det skal, men når jeg med Fat-jar laver en færdig og klar eksekverbar java
app., så går det ned.

Det er et program som kører 2 tråde, den ene tæller bare og den anden
scanner et dir for filer, indlæser filnavne i et array, sletter filerne igen
og behandler dem. Det kører så i en uendelig løkke.

Når jeg kører dette program i Eclipse, så kan jeg smide alle de filer jeg
har lyst til ind i det dir som den scanner og det kører bare som det skal.
Når jeg har eksporteret det til en køreklar java app, så går denne tråd ned,
efter jeg har flyttet et tilfældigt antal filer ind i det dir, alt mellem 3
og 9 stk.

Nogle der har forslag til hvor jeg kan starte med at finde fejl?

Jeg er ikke så stærk i java's error exceptions, så har ikke rigtig fået
bygget det ind andet end ved fillæs og slet.

Noget andet er, den skriver en fillog med filnavne og array størrelse. Jeg
kan vel sagtens få error exceptions skrevet til denne log i stedet for
standard out?

Nu hvor jeg alligevel skriver indlægget, er der så nogen som har et godt
link/råd til hvordan jeg overfører data mellem 2 tråde? Det skulle helst
gerne gøres som en buffer, evt. en cirkelbuffer, men kan jeg gøre den global
og så lade begge tråde arbejde på den?

/Nicolai

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-05-08 08:50

Nicolai skrev den 11-05-2008 03:29:
> Jeg er ikke så stærk i java's error exceptions, så har ikke rigtig fået
> bygget det ind andet end ved fillæs og slet.

Alle de steder hvor du har en tom catch-blok så byg det om til

   } catch (Exception e) {
      throw new RuntimeException("hovsa", e);
   }

og se om ikke det gør dig lidt klogere.

Fra : Soren (News)

Dato : 15-05-08 22:00

"Nicolai" <nogen@nogen.invalid> writes:

[snip]
> [...]
> gerne gøres som en buffer, evt. en cirkelbuffer, men kan jeg gøre den global

Hvis du bruger Java 1.5+, saa proev at kigge paa f.eks. ConcurrentLinkedQueue:
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/java/util/concurrent/ConcurrentLinkedQueue.html

Mvh,
Soren