Tid mellem to datoer
Fra : Brian

Dato : 05-05-08 19:50

Hejsa

Jeg skal løse en opgave, hvor jeg bl.a. har brug for at kunne beregne
tiden mellem to Date()/Calendar objekter

Ved at lave en Date eller Gregorian Calendar om til milisekunder, kan
jeg finde afstanden mellem dem.

Hvordan får jeg - på en nem måde - lavet milisekunder om til dage -
timer - minutter - sekunder ... ?

/Brian

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 05-05-08 21:01

Brian wrote:
> [...]
> jeg finde afstanden mellem dem.
>
> Hvordan får jeg - på en nem måde - lavet milisekunder om til dage -

Lidt division og modulus beregninger.

Utestet:

h = ms / 3600000;
m = (ms / 60000) % 60;
s = (ms / 1000) % 60;

Arne

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-05-08 21:04

On 2008-05-05, Brian <mail@DEL_oddball_ETE.dk> wrote:

> Hvordan får jeg - på en nem måde - lavet milisekunder om til dage -
> timer - minutter - sekunder ... ?

Alt efter hvor komplekse tidsudregninger du skal lave kan det måske
betale sig at kigge på joda-time:
http://joda-time.sf.net/

--
Andreas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-05-08 21:12

Andreas Plesner Jacobsen skrev den 05-05-2008 22:04:

> Alt efter hvor komplekse tidsudregninger du skal lave kan det måske
> betale sig at kigge på joda-time:
> http://joda-time.sf.net/

Jeg har selv haft glæde af joda-time. Der er en del ting der bliver
nemmere at danse med. Calendar-klassen er en vederstyggelighed.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-05-08 21:12

On 2008-05-05, Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Jeg har selv haft glæde af joda-time. Der er en del ting der bliver
> nemmere at danse med. Calendar-klassen er en vederstyggelighed.

http://jcp.org/en/jsr/detail?id=310 - "This JSR will draw heavily on
experience gained from the Joda-Time project".

Det bliver rart at få det ind som standard.

--
Andreas

Fra : Brian

Dato : 05-05-08 23:00

On Mon, 5 May 2008 20:04:20 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Alt efter hvor komplekse tidsudregninger du skal lave kan det måske
>betale sig at kigge på joda-time:
>http://joda-time.sf.net/

Det ser interessant ud - jeg tror det er noget jeg kan bruge

Tak for svaret :)

/Brian