Konverter tekststring til numerisk værdi
Fra : Morten Kristensen

Dato : 26-05-08 16:53

Hej NG.

Jeg har glemt hvordan man koverterer en tekststring til en
numerisk værdi.

Tekststringen har jeg i min querystring - den hedder "maxpris" og
skal sammenlignes med rsadvsearch("fldpris"), der er en numerisk
værdi fra database, åbnet med recordsettet rsadvsearch.

Håber der er hjælp på vej :)

God dag.

VH Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Kristensen

Dato : 26-05-08 17:11

Hej igen.

Glemte et gøre klart at siden er lavet i ASP (primært).

Tilføjer lige en stump af min kode, så det måske giver mere mening:

<%
maxpris=CInt(request.querystring("maxpris"))
if rsadvsearch("fldproducent") = request.QueryString("producent")
and rsadvsearch("fldpris") < maxpris then%>

Problemet opstår altså ved sammenligningen mellem
rsadvsearch("fldpris") og maxpris.
Maxpris er tilføjet i querystringen fra et input felt - og det er
den jeg tror, skal typekonveres, så den bliver til en numerisk
værdi.

Fra : Morten Kristensen

Dato : 26-05-08 17:19

Hej igen igen.

Fik det sørme til at virke med:

<%
maxpris=request.querystring("maxpris")
maxpris = int(maxpris)
if rsadvsearch("fldproducent") = request.QueryString("producent") and
rsadvsearch("fldpris") < maxpris then%>

- altså "int" i stedet for "cint".

Jeg vil være meget taknemmelig for forklaring af typekonvertering i
ASP - hvilke muligheder er der, og hvad gør de.. eller et link til en
side med overskuelig oplysning herom.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-05-08 09:26

On 26 May 2008 16:19:11 GMT, Morten Kristensen <noreply@noreply.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg vil være meget taknemmelig for forklaring af typekonvertering i
>ASP - hvilke muligheder er der, og hvad gør de.. eller et link til en

<url:
http://www.w3schools.com/vbscript/vbscript_ref_functions.asp#conversion>

CInt har svjh en øvre grænse på godt 32000, så oftest er CLng bedre.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Morten Kristensen

Dato : 29-05-08 10:06

> CInt har svjh en øvre grænse på godt 32000, så oftest er CLng bedre.
>

> Mvh. Jørn

Tusind tak for hjælpen.