kan Jmail sendes på flere måder?
Fra : martinjakobs@gmail.c~

Dato : 25-05-08 13:27

Hvad er forskellen på at sende Jmail på denne made:

Set jmail = Server.CreateObject("JMail.Message")
Jmail……
jmail.Send("mail.mit-domaene.dk")

Eller denne måde:

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
Jmail.ServerAddress = " mail.mit-domaene.dk "
Jmail……
Jmail.Execute

Mvh Martin.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-05-08 10:03

On Sun, 25 May 2008 12:26:53 -0700 (PDT), martinjakobs@gmail.com wrote:

> [...]
>

>Eller denne måde:
>
>Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
>Jmail.ServerAddress = " mail.mit-domaene.dk "

Jeg tror forskellen er, om det er en nyere version (første eksempel)
eller en ældre version (andet eksempel).

I den aktuelle version (4.5) kan jeg ikke finde noget om JMail.SMTPMail
- hvorimod det bruges i version 3.7 iflg. dimac.net

Manualen til 4.5, siger i "What's New" om 4.3:
-The inner architecture of w3 JMail has been redesigned. E-mails are now
sent using the Message Object. Instead of just one object
(jmail.smtpmail) we now have more than 10 (!). For most of us
jmail.message will do the trick. Note that despite all this, w3 JMail 4
is 100% backwards compatible.

Den sidste sætning betyder formentlig, at begge metoder virker på nyere
servere (ser ud til at være tilfældet på et af mine Wannafind-domæner).

Blot mit skud.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : martinjakobs@gmail.c~

Dato : 27-05-08 13:55

On 26 Maj, 11:02, Jørn Andersen <j...@jorna.dk> wrote:

> [...]
>
> Den sidste sætning betyder formentlig, at begge metoder virker på nyere
> servere (ser ud til at være tilfældet på et af mine Wannafind-domæner).

Tak for svaret.