SQL-udtræk
Fra : Peer Jespersen

Dato : 22-05-08 09:37

Jeg har en database over personer. En af kolonnerne har
overskriften 'Fornavn' og kolonnen indeholder eksempelvis
følgende 3 poster:

Peter
Anders
Anders Peter

Søger jeg på 'Anders' vil jeg gerne have både rækken med "Anders"
og rækken med "Anders Peter" i resultatet.

IN-operatoren duer ikke for der tester man om indholdet af
kolonnen er indeholdet i en streng.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 11:39

"Peer Jespersen" <peer_jespersen@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Anders Peter
>
> Søger jeg på 'Anders' vil jeg gerne have både rækken med "Anders"
> og rækken med "Anders Peter" i resultatet.

WHERE fornavn LIKE '%Anders%'

Mvh
Henning

Fra : Peer Jespersen

Dato : 22-05-08 18:26

Henning Smed wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> "Peer Jespersen" <peer_jespersen@webspeed.dk> wrote in message

> WHERE fornavn LIKE '%Anders%'
>
> Mvh
> Henning

Netop jeg fandt løsning ½ time efter jeg havde indsendt problemet.

Men tak /peer