asp og xml
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 14-05-08 09:58

Hej

Jeg skal tilgå et xml dokument fra en asp side og har prøvet noget i
stil med:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<%
Dim xmlDoc
Set xmlDoc = server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
xmlDoc.async=false
xmlDoc.load("http://webfiles.cb.dk/cbwf.dll/info?usr=788&obj=083246")

If xmlDoc.parseError <> 0 then
response.write "Sorry, an error occured"
End If
%>

som jeg har fundet på nettet, men selve læsningen af xml dokumentet
fejler åbenbart.

Stien i load funktionen peger ikke direkte på en xml fil, men kaldes
linket returneres en xml fil. Tror det er her det går galt.

Nogen der kan hjælpe?

/Brian

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-05-08 12:13

On Wed, 14 May 2008 10:58:14 +0200, Brian Bendtsen <bb@bellevuevej.dk>
wrote:

> [...]
> End If
>%>
>
>som jeg har fundet på nettet, men selve læsningen af xml dokumentet

Har du prøvet med en fil lokalt på din egen server?

>Stien i load funktionen peger ikke direkte på en xml fil, men kaldes
>linket returneres en xml fil. Tror det er her det går galt.

Jge mener ikke du kan hente en fil på den måde fra en ekstern server -
så skal du have fat i et HTTP-objekt først.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 14-05-08 12:26

Jørn Andersen skrev:

> Har du prøvet med en fil lokalt på din egen server?

> Jge mener ikke du kan hente en fil på den måde fra en ekstern server -
> så skal du have fat i et HTTP-objekt først.
>
> Good luck!

Hej

Jeg løste det med denne metode:

Dim xmlDoc
Set xmlDoc = server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument")
xmlDoc.setProperty "ServerHTTPRequest", true
xmlDoc.async=false
xmlDoc.load("http://sti_til_server/sti_til_script_der_returnere_xml)

/Brian