Link til Iframe
Fra : Carsten Brix

Dato : 11-05-08 21:12

Hej,

Jeg er i gang med at ombygge min egen hjemmeside.
Siden består af en hovedside med en iframe.
Alt hvad der sker, sker i iframen.

På siden har jeg også et fotoalbum, og jeg vil gerne lave det sådan at,
hvis jeg giver et link til nogen, så åbner den linket i iframen.
F.eks.: http://ccbrix.dk/fotoalbum/koncerter/the young dubliners

Hvordan gør jeg lige det???

Venlig hilsen

Carsten Brix
http://ccbrix.dk

P.S.: jeg poster også dette i andre webgrupper

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-05-08 21:29

Carsten Brix wrote:
> Hej,
>
> Jeg er i gang med at ombygge min egen hjemmeside.
> Siden består af en hovedside med en iframe.
> Alt hvad der sker, sker i iframen.

Det lyder som en skidt ide. Der er en hel række problemer forbundet med brug
af rammer:

http://html-faq.dk/2009.asp

Du skulle i stedet overveje serverside include. Det har de samme
administrative fordele som frames, men uden at lide af de samme ulemper.

Se her om inkludering af faste elementer:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi

Og her om at placere de forskellige sideelementer:

http://hjemmesideskolen.dk/html/float.asp?id=flmenu

Erik Ginnerskov

Fra : Carsten Brix

Dato : 11-05-08 21:51

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
>
> Se her om inkludering af faste elementer:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi
>
> Og her om at placere de forskellige sideelementer:

Hej Erik,

Jeg kan godt følge dig.
Men jeg bruger et eksterne program til at lave mine albums med (jalbum)
og der efter peger jeg bare på den mappe hvor default.asp ligger.

Carsten