Hvordan åbner man en ny side, uden at åbne~
Fra : Joan

Dato : 13-05-08 19:17

Hejsa.
Jeg vil forsøge mig med noget, jeg ved kan lade sig gøre. Jeg ved
bare ikke helt hvordan.
Jeg er ved at lave noget html halløj for en ven.
Og jeg ønsker at nogle sider åbnes i en lille tabel jeg har
lavet.
Det er lavet sådan at der ude til højre, er to tabeller som
bruges til en navigation.
Ideen er så at når man trykker der, kommer indholdet frem, på den
større tabel i midten. (Venstre)
Se eksempel her; http://www.empyrium.dk/portal/heavy_metal.html

(jeg bruger frontpage)

Lige da jeg gik i gang, tænkte jeg flygtigt om jeg skulle have
kastet mig ud i css. Men kom så fra det, da tabellerne gjorde det
jeg ville. *S*

Når man har kigget på linket, så kan man se at jeg har lavet det
der til højre hedder;
- Albums
- Videoer
Meningen er så at det som kommer til at stå der, er den
navigation for netop den side.
Og så skal der åbnes det man beder om i den boks, hvor der pt
står en masse tekst.

Jeg er ikke ligefrem ny i at lave hjemmesider - det her er bare
første gang jeg faktisk følger reglerne *S* Hvilket jo er en
smart ting, så det ikke er så flygtigt.

Hvis jeg ikke har gjort mig forståelig nok, så sig endelig til og
jeg vil vride min hjerne, for at prøve og forklare lidt bedre *S*
Med Venlig Hilsen fra Joan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-05-08 19:51

Joan <joan@dare2think.dk> skrev :

>Og jeg ønsker at nogle sider åbnes i en lille tabel jeg har
>lavet.

Hvis du ikke bruger en meget gammel FP:

Insert (Indsæt) => Inline frame (husker ikke, hvad det hedder i
dansk FP).
--
Kerim

Fra : Joan

Dato : 14-05-08 08:15

Kerim Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Hvis du ikke bruger en meget gammel FP:
>
> Insert (Indsæt) => Inline frame (husker ikke, hvad det hedder i
> dansk FP).
> --
> Kerim

Ehmm den er da noget gammel i det.. vist 2000 eller 2003.

Kunne du evt forklare mig mere om inline frame?
Kunne jo være det kunne laves på en anden måde, hvis min version
er så forældet som den er *S*

---

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-05-08 14:08

Joan skrev bl.a.:

> Kunne du evt forklare mig mere om inline frame?

Du kan læse og lære en masse om iframes på det websted som du reklamerer
for i din signatur: http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/

Et eksempel kan blandt andet ses nederst på denne midlertidige webside:
http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm - selvom jeg ikke lige på
siddende fod kan huske hvordan jeg gjorde det.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Joan

Dato : 14-05-08 18:04

Jørgen Grandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm - selvom jeg ikke lige på
> siddende fod kan huske hvordan jeg gjorde det.

Well jeg fandt im iframes og det er ikke det jeg vil.
Det er ikke det jeg mener ihvertfald.
For det som er vist her er jo bare en boks i en boks egentlig.
Og det jeg vil (må prøve at forklare mig bedre)

I anviste side
http://www.empyrium.dk/portal/heavy_metal.html
Ude til højre er en lille menu.
Der kommer nogle punkter. (har anvist ved at skrive HER)Som fungere som en
minimenu.
Når man klikker på denne menu, så skal det man klikker på, åbne i den boks
hvor der står tekst.

Så altså teksten der nu står i venstre boks/tabel, vil så gå væk, eller
blive erstattet af det man klikker på til højre i mininavigationen.

Se evt dette billede jeg lige lavede;
http://www.empyrium.dk/portal/images/forklaringmininavigation.jpg

Hvis det er jeg skal forklare bedre - så bare sig til så forsøger jeg gerne
*S*
---

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-05-08 18:15

Joan <joan@dare2think.dk> skrev :

>Well jeg fandt im iframes og det er ikke det jeg vil.
>Det er ikke det jeg mener ihvertfald.
>For det som er vist her er jo bare en boks i en boks egentlig.

Det du ønsker er ikke ligetil, med en inline frame, laver du en
ny side, hvor du så kan teksten stående, som du vil have vist.

Ellers kan du kigge på
http://dynamicdrive.com/dynamicindex17/switchcontent.htm
http://dynamicdrive.com/dynamicindex17/switchcontent2.htm

Men det er lidt mere langhåret.

Evt. flere muligheder på
http://dynamicdrive.com/dynamicindex17/index.html

Har ikke studeret dem alle.
--
Kerim

Fra : Joan

Dato : 15-05-08 13:10

> [...]
>
> Det du ønsker er ikke ligetil, med en inline frame, laver du en
> ny side, hvor du så kan teksten stående, som du vil have vist.

HEHE er det ligefrem langhåret, jamen dog da *G*
Well tak for linkene, jeg vil straks kigge på det. *S*

Og ja altså typisk for mig når jeg laver noget, så skal jeg altid
lave noget der er besværligt. *S*

Alternativet er jo at jeg så helt må droppe denne idé og så bygge
en css. *SUK*

Men nu prøver jeg mig frem.
Jeg kiggede her på html.dk på inline frames. Men må så være en
fejl 40 jeg lavede.
Det gjorde i hvert fald ikke det jeg ville, og syntes heller ikke
beskrivelsen af det viste det jeg ville.
Men som sagt - jeg kigger på dine links *S*

Ellers er alternativet at lave en popup ting istedet, så en
ekstern side popper op med det indhold jeg vil have på.
Hmmm det kunne jeg jo faktisk også gøre... hmmm..

Nå jaja prøver lige det her først. *S*
Tak for hjælpen *S*
---