Møgeltønder Kirke
Fra : Cindy

Dato : 25-05-08 22:39

Møgeltønder, en lille by ude i marsken var det vel før i tiden. Med den
sjove lille hovedgade. Hvorfor har den altid haft sådan en stor kirke? Var
det prædikestolen man så i tv, at den var ligesom med vinduer?

Hilsen Cindy

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-05-08 23:16

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> skrev Sun, 25 May 2008 23:39:09 +0200

http://www.moegeltoender-kirke.dk/
http://www.musikhistoriskmuseum.dk/reg/moegeltoender_oid_ramme.htm

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Cindy

Dato : 01-06-08 04:36

"Arne Feldborg" skrev i en meddelelse
> "Cindy" skrev Sun, 25 May 2008 23:39:09 +0200

> http://www.moegeltoender-kirke.dk/
> http://www.musikhistoriskmuseum.dk/reg/moegeltoender_oid_ramme.htm
>
> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland
> http://hammerum-herred.dk/

Jeg siger tak for de fine links. Der kom jeg jo lige til at se prædikestolen
som er som almindelige prædikestole at se på, og altså ikke har vinduer.

Til gengæld er jo både prædikestolen og i det hele taget kirkens interiør
aldeles pragtfuldt at se se.

Mange tak skal du have.

Cindy

Fra : baskholm

Dato : 26-05-08 06:35

On 25 Maj, 22:39, "Cindy" <Engkabbel...@Wiese.dk> wrote:
> [...]
> sjove lille hovedgade. Hvorfor har den altid haft sådan en stor kirke? Var
> det prædikestolen man så i tv, at den var ligesom med vinduer?

Det kan ikke være prædikestolen du har set med vinduer, snarere en
herskabsstol.

Da Møgel betyder stor og byen ligger tættere ved havet end Tønder gir
størrelsen på kirken måske sig selv.

Børge

Fra : Cindy

Dato : 01-06-08 04:42

"baskholm" skrev i en meddelelse
On 25 Maj, 22:39, "Cindy"

> [...]

herskabsstol.

Da Møgel betyder stor og byen ligger tættere ved havet end Tønder gir

Nej nu er jeg klar over at det må være en herskabsstol jeg har taget fejl
af.

Det er dog et mageløst flot interiør kirken har.

Og ja - tættere ved havet end Tønder - jo der er nok foregået meget i
Møgeltønder i fjerne tider, hvis lokalhistorie vi ikke ved så meget om.

Det var interessant, hvad vi så nu i anledning af Joachims bryllup

Cindy