Hvilken kirke?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-05-08 12:07

Hvilken kirke er der tale om her:
http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm#kirke?

Billedet er formodentlig fra 1940'erne, og det kán være taget i fx
Sverige, Norge eller Tyskland.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-05-08 14:19

Jørgen Grandt skrev:

> Hvilken kirke er der tale om her:
> http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm#kirke?
>
> Billedet er formodentlig fra 1940'erne, og det kán være
> taget i fx Sverige, Norge eller Tyskland.

Det ligner en klosterkirke med det meget store tværskib.
Derfor billedgooglede jeg efter klosterkirker.

Jeg synes at den til forveksling ligner Sankt Bents Kirke
i Ringsted:

http://www.ringsted-herred.dk/sct-bents1.htm

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-05-08 14:29

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Jeg synes at den til forveksling ligner Sankt Bents Kirke
> i Ringsted:
>
> http://www.ringsted-herred.dk/sct-bents1.htm

Hvis man staver "Bendts" rigtigt, kommer der bedre svar:

http://da.wikipedia.org/wiki/Ringsted_Kirke

--
Herluf :·)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-05-08 16:11

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> http://da.wikipedia.org/wiki/Ringsted_Kirke

Tak - og øv! For herlig og hurtig opklaring - og fordi kirken så ikke
var så eksotisk som jeg troede.

Billedet sidder i min fars album midt inde i en serie fotos af fatters
fodboldhold, fra da han som centrehalf i boldklubben Sønderbro af 1925
deltog nogle gange på DAI's arbejderlandshold sidst i 30'erne eller
(sidst?) i 40'erne. Mon Dansk Arbejder Idrætsforbund havde landshold
under besættelsen?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk