Hjælp til regneformel!
Fra : Lars k.

Dato : 12-05-08 17:39

Hej

Jeg har brug for en regneformel til hvordan man eks:
Køre 200 mt. med 60 kmt. hvor lang tid tager det?
Har i en formel den denne udregning.......

Fra : Søren Friberg

Dato : 12-05-08 19:38

Lars k. skrev:
> Hej
>
> Jeg har brug for en regneformel til hvordan man eks:
> Køre 200 mt. med 60 kmt. hvor lang tid tager det?
> Har i en formel den denne udregning.......

Hvis du måler afstanden i meter og hastigheden i km/t fås:

tiden = (3,6 x afstanden)/ hastigheden
tiden er så i sekunder. De 200 m tager altså 12 sek.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-05-08 07:05

Søren Friberg <hushovmesterenfjern@msn.com> declared in:
48288e6d$0$90276$14726298@news.sunsite.dk :

> Hvis du måler afstanden i meter og hastigheden i km/t fås:
>
> tiden = (3,6 x afstanden)/ hastigheden
> tiden er så i sekunder. De 200 m tager altså 12 sek.

a/(a/b) = b

Deraf kan ses at:

km/(km/t) = t
m/(m/s) = s

Du finder altså rejsetiden ved at dividere længden med hastigheden.

Fra : Søren Friberg

Dato : 13-05-08 07:37

Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> [...]
>
> km/(km/t) = t
> m/(m/s) = s
>
> Du finder altså rejsetiden ved at dividere længden med hastigheden.

Ja, hvis manden ønskede en formel i SI-enheder

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-05-08 16:04

Søren Friberg <hushovmesterenfjern@msn.com> declared in:
48293708$0$90275$14726298@news.sunsite.dk :

> Ja, hvis manden ønskede en formel i SI-enheder

Det var ment underforstået, at tallene naturligvis fulgte med.

300 km / 100 km/t = 3 t

Fra : Lars k.

Dato : 13-05-08 18:35

Tusind tak for jeres svar......