Program til at "stressteste" en ny server
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-05-08 07:42

Hej...

-jeg har lige købt en ny server, som jeg godt kunne tænke mig at sætte i
sving 1 døgns tid eller 2, med at tænke over lidt sager.

Findes der programmer som man kan køre på en win 2003 som vil teste ram,
cpu, diske over en længere periode, for at se om de lægger sig.

Grunden er at jeg for et års tid siden fik en server hjem, som viste
sig, at vælte periodisk.

Den blev så krediteret hos leverandør, da der åbenbart var bøvl med rammen.

Anyone ?

Mvh

Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-05-08 11:53

Kim Jørgensen wrote:

> Findes der programmer som man kan køre på en win 2003 som vil teste ram,
> cpu, diske over en længere periode, for at se om de lægger sig.

RAM tester du med Memtest86 (findes bla. på Ubuntu-CD'erne). CPU kan du
teste med "CPU Burn-in".

Diske, tja... En passende stor database kan vel komme godt rundt i alle
kroge.

Jesper Poulsen