Muligt at tage backup af Win Samll
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-05-08 18:23

Hej..

På min nye installation af vores small business server, kunne jeg godt
tænke mig at tage backup på dagligdags plan som en form for "ghost".

Nogle der har erfaringer med sådan en opsætning, og hvilket program der
kan anbefales ?.

Jeg selv tænker f.eks. acronis true image, men kan det tage backup af en
"live" kørende server hvor f.eks. ms sql kører ?

Håber på spændende svar

Mvh

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 18:22

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Jeg selv tænker f.eks. acronis true image, men kan det tage backup af en
> "live" kørende server hvor f.eks. ms sql kører ?

Alt er grønt lys med True Image.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-05-08 16:09

> [...]

> tænke mig at tage backup på dagligdags plan som en form for "ghost".
> Nogle der har erfaringer med sådan en opsætning, og hvilket program der

Symantec Backup Exec System Recovery Windows Small Business Server Edition
http://www.symantec.com/en/uk/business/products/overview.jsp?pcid=2244&pvid=1603_1

Kan lave waypoints flere gange dagligt imens systemet er i drift.

Restore kan endda ske til anden hardware end den originale setup.
(Jeg har restoret fra en Proliant DL380 med SCSI raid til en laptop med
ide-diske - gik fint, dog var performance ikke noget at juble over )

HTH
/Brian

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-05-08 10:48

Brian R. Jensen skrev:

> Symantec Backup Exec System Recovery Windows Small Business Server Edition
> http://www.symantec.com/en/uk/business/products/overview.jsp?pcid=2244&pvid=1603_1

Hej Brian.... tak for tippet...

Når jeg søger efter det, synes jeg der vælter amnge versioner af
Symantec frem, er dette den der koster i nærheden af 500,- , 3500,-
eller 5500,- kr ?

Har iøvrigt også kigget lidt på Paragon, som ser meget fornuftigt ud, og
minder en del om Acronis.

Det er der min "catch" er, at jeg har lavet images 1000 gange af
diverse workstations, men jeg er bange for det er lidt mere forkromet
med en "live" echange, med MS CRM og SWL kørende "on the fly".

// Kim

Fra : lars@lja.dk

Dato : 20-06-08 13:58

On 24 Maj, 11:48, Kim Jørgensen <k...@get2net.invalid> wrote:

> [...]
> diverse workstations, men jeg er bange for det er lidt mere forkromet
> med en "live" echange, med MS CRM og SWL kørende "on the fly".

Hej Kim, BESR koster ca. 2.300-2.500 ex moms.
Jeg har flere SBS2003 kørende med BESR og det virker rigtig godt!
kontakt mig på lja@respond-it.dk hvis du vil.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-06-08 22:17

lars@lja.dk skrev:

> Hej Kim, BESR koster ca. 2.300-2.500 ex moms.
> Jeg har flere SBS2003 kørende med BESR og det virker rigtig godt!
> kontakt mig på lja@respond-it.dk hvis du vil.

Hej Lars, tak fro tippet...

Jeg er dog hoppet på Acronis produkt til SBS, som jeg indtil videre har
meget god fidus til.

Mvh

Kim

Fra : N/A