Bundkort (Abit NF-M2SV)?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-05-08 19:24

Er der nogen der evt. kunne hjælpe mig ved at kigge på dette bundkort

http://www.one.de/shop/productinfo/images/pic-board-abit-nfm2sv.jpg

og fortælle mig hvad der findes af muligheder for at tilslutte IDE
harddiske/dvd-rom-brændere og pci-udvidelseskort? Jeg mener at der er én IDE
med mulighed for at tilslutte to IDE-enheder (harddiske og/eller
DVD-drev/brændere).

Jeg mener at kunne se at der er plads til to alm. pci-indstikskort, men hvad
bruger man "PCI Express X16 Slot" og PCI Express X1 Slots" til?

Claus

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 16-05-08 21:47

Claus E Beyer wrote:
> [...]
> harddiske/dvd-rom-brændere og pci-udvidelseskort? Jeg mener at der er én IDE
> med mulighed for at tilslutte to IDE-enheder (harddiske og/eller

Korrekt, men jeg ville nok nøjes med et enkelt DVD-drev/brænder på IDE-kablet.
Brug hellere harddiske med SATA-stik.
Så er der ikke problemet med at vride og vende kablet så det kan nå begge dele, eller jumper-indstillinger at rode med.

> Jeg mener at kunne se at der er plads til to alm. pci-indstikskort, men hvad
> bruger man "PCI Express X16 Slot" og PCI Express X1 Slots" til?

x16 slot'et typisk til grafikkort, x1 til diverse andre udvidelseskort.

NF-M2SV har dog integreret grafik, så et grafikkort er ikke nødvendigt, med mindre du vil spille krævende 3D-spil.