Socket A bundkort
Fra : Niels Jørgen Hansen

Dato : 15-05-08 16:35

Findes der bundkort med socket A / 462 med pci-express slot.
mvh. N.J.Hansen

Fra : Hans

Dato : 15-05-08 16:55

Niels Jørgen Hansen (slet CP1X9) wrote:
> Findes der bundkort med socket A / 462 med pci-express slot.
> mvh. N.J.Hansen

Absolut - Nej.

Hans

Fra : Niels Jørgen Hansen

Dato : 15-05-08 17:28

Hans <nospam@kvik.org.invalid> skrev:

>Absolut - Nej.
>
>Hans

Nå, men er der nogen der har et ATX bundkort med CPU og pci express
slot,
og hvor jeg kan genbruge følgende hardware: Alm ddr ram,IDE
harddisk(e) og
soundblaster lydkort.
PS. Er det en forkert gruppe at spørge om det. (nybegynder i
nyhedsgrupper)

mvh.N.J.Hansen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-05-08 23:13

"Niels Jørgen Hansen (slet EKH84)" <njhesbjerg@EKH84esenet.dk> skrev i
meddelelsen news:12108692350.611989741465806@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> harddisk(e) og
> soundblaster lydkort.
> PS. Er det en forkert gruppe at spørge om det. (nybegynder i

Når du vil handle skal du i en af markedsgrupperne. Ovenstående forespørgsel
hører hjemme i dk.marked.privat.edb.intern

Kurt

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 16-05-08 12:27

Niels Jørgen Hansen (slet EKH84) wrote:
> [...]
> slot,
> og hvor jeg kan genbruge følgende hardware: Alm ddr ram,IDE

DDR-RAM og PCI-Express er heller ikke så almindelig en kombination, selv om der da findes nogle få bundkort med det.
DDR2-RAM koster altså ikke ret meget.
Mit råd: sælg DDR-RAM'en og køb noget DDR2-RAM istedet.

Eksempel: http://www.bjtrading.dk/shop/info.asp?varenr=154045

og jeg fik 58 resultater ved at søge på edbpriser efter 1 GiB DDR2-RAM (DDR II), max 160 kr.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-05-08 15:12

"Jens C. Hansen" skrev

> DDR-RAM og PCI-Express er heller ikke så almindelig en kombination

AMD Socket 939, men man skal nok museum for at finde dem ...

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-05-08 15:29

Jens C. Hansen wrote:

> DDR-RAM og PCI-Express er heller ikke så almindelig en kombination, selv om der da findes nogle få bundkort med det.

Vrøvl.

Jesper Poulsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 16-05-08 15:45

Jesper Poulsen wrote:

> Vrøvl.

Lyder det bedre med; "DDR-RAM og PCI-Express er ikke så almindelig en kombination længere, selv om der da findes nogle bundkort med det."?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-05-08 21:49

Jens C. Hansen wrote:

> Lyder det bedre med; "DDR-RAM og PCI-Express er ikke så almindelig en kombination længere, selv om der da findes nogle bundkort med det."?

Meget. DDR-RAM og PCI Express har hersket i mange år. Gamet startede på
P4 (LGA775?) og sluttede på Athlon 64 Socket 939.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-05-08 22:28

"Jesper Poulsen" skrev

> Meget. DDR-RAM og PCI Express har hersket i mange år. Gamet startede på
> P4 (LGA775?)

Du kunne også få socket 478 med pci-e

- Peter

Fra : Niels Jørgen Hansen

Dato : 16-05-08 22:44

Mange tak for svarene, nu har jeg noget at arbejde videre med.
mvh. N.J.Hansen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-05-08 16:57

Peter Lykkegaard wrote:

> Du kunne også få socket 478 med pci-e

Ok. Min sidste Intel blev en PII-400.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-08 23:31

"Jesper Poulsen" skrev

> Ok. Min sidste Intel blev en PII-400.

Jeg er lige blevet færdig med en ny maskine til knægten baseret på
GAEP35-DS3R/E8400/Asus 8800GT/Mushkin XP2-8500 og et Antec P182 kabinet
Ach færdig og færdig - den kører med DVD og en ældre pata 40Gb disk så må
jeg få de sidste stumper hængt i senere
Han kunne ikke vente længere :)
Den erstatter en AMD 4000+ på et MSI bundkort med et MSI X1950XT gfx

Btw er det bundkortet eller gfx der er ved at falde fra hinanden når
grafikken tilter fuldstændigt med streger/blafren etc?
Jeg skal have kikket nærmere på det gamle bundkort jeg har mistanke at det
har været lige rigeligt varmt til tider pga for dårligt/billigt/lille
kabinet

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-05-08 08:41

Peter Lykkegaard wrote:

> Btw er det bundkortet eller gfx der er ved at falde fra hinanden når
> grafikken tilter fuldstændigt med streger/blafren etc?

Det er et temperaturproblem for GPU'en.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-05-08 11:10

"Jesper Poulsen" skrev

> Det er et temperaturproblem for GPU'en.

Ok tak - bare underligt at det er kommet over tid for to kort og uanset hvor
meget jeg blæser ud med "dåseluft" så er problemet der hurtigt igen
I starten driblede kortet bare ...
Men så kan jeg jo lære at holde snitterne fra de "billige" ati kort

Jeg kan forstå det ene kabinet - det er for dårligt mht
luftgennemstrømningen til hidsige gfx kort
Mit nye Antec P182 er nu "lidt" bedre mht dette :)

Jeg skal opgradere en anden maskine i løbet af sommeren, det er da værd at
prøve et genbruge kortet i første omgang

- Peter

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 19-05-08 14:19

Peter Lykkegaard wrote:
> "Jesper Poulsen" skrev

> Ok tak - bare underligt at det er kommet over tid for to kort og uanset
> hvor meget jeg blæser ud med "dåseluft" så er problemet der hurtigt igen

Er du ryger?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-05-08 16:24

"Jens C. Hansen" skrev

> Er du ryger?

Hvis een cigaret da jeg var 20 tæller, såehh - jeg vil nu sige nej
Og nej ingen i familien ryger

Du tænker på belægninger pga tobaksrøg?
hmm luftforurening udefra? - nahh jeg synes nu ikke at der er problemer på
inventar etc

- Peter

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 19-05-08 19:50

Peter Lykkegaard wrote:
> "Jens C. Hansen" skrev

> Hvis een cigaret da jeg var 20 tæller, såehh - jeg vil nu sige nej
> Og nej ingen i familien ryger
>
> Du tænker på belægninger pga tobaksrøg?

Ja; cigaretrøg giver et gult, fedtet lag på alt inde i pc'en og fanger derfor meget nemmere det støv som bliver suget/pustet gennem den.
Jeg har lige "muget ud" i en gammel ryger-pc; den var nærmest levende indeni.

- men det er så ikke relevant i dit tilfælde.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-05-08 08:47

Peter Lykkegaard wrote:

> Ok tak - bare underligt at det er kommet over tid for to kort og uanset hvor
> meget jeg blæser ud med "dåseluft" så er problemet der hurtigt igen

Der _er_ tale om et temperaturproblem.

> Men så kan jeg jo lære at holde snitterne fra de "billige" ati kort

Tja... Eller montere en ordentlig køler fra starten

> Mit nye Antec P182 er nu "lidt" bedre mht dette :)

Det hjælper jo ikke noget, hvis der er dårlig kontakt mellem GPU og køler.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-05-08 09:11

"Jesper Poulsen" skrev

> Tja... Eller montere en ordentlig køler fra starten

Kortet har driblet fint i et lille års tid
Egentlig OT i denne gruppe
Men kan du anbefale en køler til et MSI X1950XT kort?
Jeg synes ikke lige det er så "umiddelbart" at finde som de fleste andre
stumper

> Det hjælper jo ikke noget, hvis der er dårlig kontakt mellem GPU og køler.

Njah men hvis luften i kabinettet svarer til rumtemperaturen (ca) i stedet
for et varmt bliktag så hjælper det da en smule
2x120mm der tager luft ind + 2x120mm der trækker ud giver lidt mere
luftudskiftning end en enkelt 80mm der trækker ud

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-05-08 09:34

Peter Lykkegaard wrote:

> Kortet har driblet fint i et lille års tid

Og så har køleren løsnet sig lidt pga. interne vibrationer i maskinen.
Man kan nøjes med at afmontere den, "pasta" om og montere den igen, men
jeg vil nu stadig anbefale en ny, effektiv køler...

> Egentlig OT i denne gruppe

Ja, men lad os nu gøre det færdigt - der er ikke langt igen

http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?Idx=276
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=437410

http://www.thermaltake.com/product/Cooler/VGAnCHIPnMEM/CL-G0009/cl-g0009.asp
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=118435

> Njah men hvis luften i kabinettet svarer til rumtemperaturen (ca) i stedet
> for et varmt bliktag så hjælper det da en smule

Mindre end du tror

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-05-08 10:00

"Jesper Poulsen" skrev

> <ZALMAN VF1000 LED>

Ok tak
Jeg prøver lige at smide nogle penge efter Zalman'en

> <Thermaltake Schooner>

En "trilliard" stumper og kan være lidt bøvlet at montere
http://www.tweakup.dk/article/602/dk/

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-05-08 15:21

"Peter Lykkegaard" skrev

> Jeg prøver lige at smide nogle penge efter Zalman'en

Der er en Zalman ting på vej nu
Jeg kommer med en opdatering når den er installeret

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-05-08 07:05

Peter Lykkegaard wrote:

> Der er en Zalman ting på vej nu
> Jeg kommer med en opdatering når den er installeret

Ok. En kammerat har bestilt den anden til sit GF8600GT. Jeg kommer også
med en melding når den er sat i drift.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-05-08 07:59

"Peter Lykkegaard" skrev

> Der er en Zalman ting på vej nu
> Jeg kommer med en opdatering når den er installeret

Vi har kørt 3dmark06 uden hickups
Hmm jeg har hørt det flere gange mht varmen, men for pokker da også jeg
skulle have investeret i ny gfx kølere for et ½ år siden :(

Anyways det ser ud til at spille - tak for skubbet :)

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-08-08 12:44

"Peter Lykkegaard" skrev

> [...]
> skulle have investeret i ny gfx kølere for et ½ år siden :(
>
> Anyways det ser ud til at spille - tak for skubbet :)

Det var bare en stakket frist :(
Kortet (MSI X1950XT) begyndte at give problemer igen efter nogle få uger

Jeg har skiftet det ud med et 8800GT kort
Det har nu kørt i 14 dage uden problemer

- Peter