Core 2 Duo E-8400.
Fra : F.N

Dato : 04-05-08 09:18

Hvilket bundkort ( evt, ram og støjsvag køler ) vil i anbefale til denne
cpu?
Jeg have mest mulig for pengene, dvs ikke nødvendigvis betale for det sidste
nye skrig.

Mvh Fenn

Fra : F.N

Dato : 04-05-08 10:34

Jeg har nu fundet frem til 2 motherboards der bliver anbefalet.

Gigabyte GA-P35-DQ6
&
Asus PK5/EPU

Asus modellen er en del billigere, men jeg har ikke så gode erfaringer med
dem.

Nogen bedre bud?

Mv
Mvh Fenn

Fra : Svend

Dato : 19-05-08 13:49

<http://www.tomsguide.com/us/motherboard-Gigabyte-Asus,news-1382.html>

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 14:11

F.N wrote:
> Hvilket bundkort ( evt, ram og støjsvag køler ) vil i anbefale til
> denne cpu?
> Jeg have mest mulig for pengene, dvs ikke nødvendigvis betale for det
> sidste nye skrig.

Den kan vel køre på selv et Asus P5K til 700 kr.
Jeg ville nok sætte en Zalman CNPS 7700 ALCU køler på til 200 kr.

Fra : J

Dato : 04-05-08 14:37

On Sun, 4 May 2008 10:17:30 +0200, "F.N" <WhiteD@mail.dk> wrote:

> [...]
>cpu?
>Jeg have mest mulig for pengene, dvs ikke nødvendigvis betale for det sidste

Jeg foreslår gigabyte EP35-DS3R
for DDR2 ram og uden SLI (har kun een pci-e slot).
Man skal jo tage i betragtning om man vil have ddr2 eller ddr3, og om
man skal bruge SLI.
Det koster kun ca. 700 kr.

mvh

John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-05-08 16:26

"J" skrev

> Jeg foreslår gigabyte EP35-DS3R

Vi har lige investeret i "so eine ding" (kører med en E8400)
Det dribler da vældig fint imho

- Peter

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 09-05-08 11:31

F.N wrote:
> [...]
> cpu?
> Jeg have mest mulig for pengene, dvs ikke nødvendigvis betale for det sidste

Jeg har netop købt den samme cpu og har valgt et Asus P5K-E/WIFI-AP MB
og en Xigmatek S1283, som skulle kunne køle processoren passivt i mit
Antec P182 kabinet.

Motherboarder er her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385243&searchArea=products&Soegeord=p5k

- i forhold til de billigere modeller i samme "familie" er der bl.a. en
god lydchip og god køling på denne variant af motherboardet!

Mht valg mellem DDR2 og DDR3 var der for nylig en test hos tomshardware
og forskellen i performance mellem DDR2 og DDR3 lå omkring 5-10%, så det
var for lidt til at retfærdiggøre prisforskellen - derfor valgte jeg i
stedet at anskaffe 4x2Gb DDR2-moduler.

/Tommy