Gigabyte GA-X38-DQ6 Azelia HD Audio/XP
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-05-08 09:12

Er der nogen der har en opskrift til at få lyden
til at virke 100% under XP - det virker fint i Vista.
Jeg har prøvet faq'en på Gigabyte's hjemmeside -
uden held.
Der bliver ved med at være et gult udråbstegn
i kontrolpanelet - selv om lyden virker ok.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 01-05-08 23:18

Karl Erik Nielsen wrote:
> [...]
> uden held.
> Der bliver ved med at være et gult udråbstegn
> i kontrolpanelet - selv om lyden virker ok.

Det kan være, at du skal bruge det fix, som jeg også var nødt til:

Der er ikke indbygget native support for HD audio i XP.

Så du skal bruge hotfix KB888111 fra Microsoft.

Når det er installeret, går du i enhedshåndtering, og opdaterer driveren på
den ukendte enhed.
Peg på mappen "*systemroot*/Windows/System32/Drivers" når den spørger.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-05-08 07:41

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> på den ukendte enhed.
> Peg på mappen "*systemroot*/Windows/System32/Drivers" når den spørger.

Nu har jeg prøvet alt muligt - incl. ovenstående - med samme negative
resultat :((

Fra : Hans

Dato : 02-05-08 09:48

Karl Erik Nielsen wrote:
> [...]
> uden held.
> Der bliver ved med at være et gult udråbstegn
> i kontrolpanelet - selv om lyden virker ok.

Er du sikker på at enheden hører til dit lydkort?

Hvilken vendor står der på fanen Detaljer for enheden?

F.eks. er ATI vendor VEN_1002, Realtek er VEN_10EC og nVidia er VEN_10DE.

Hans

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-05-08 11:45

Realtek

Fra : Hans

Dato : 02-05-08 11:58

Karl Erik Nielsen wrote:
> Realtek

Understøtter dit kabinet HD-Audio på fronttilslutningerne?

Hans

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-05-08 12:00

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> Understøtter dit kabinet HD-Audio på fronttilslutningerne?
>
> Hans

Ja

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-05-08 12:06

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> Ja
Der er to stik - et AC97 og et HD audio (som er tilsluttet).

Fra : Hans

Dato : 02-05-08 16:44

Karl Erik Nielsen wrote:
> "Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i
> meddelelsen news:481af452$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Der er to stik - et AC97 og et HD audio (som er tilsluttet).

Har du mulighed for at pille stikket ud af bundkortet til fronten, for at se
om den ukendte enhed forsvinder?

Hans

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-05-08 20:30

> Har du mulighed for at pille stikket ud af bundkortet til fronten, for at
> se om den ukendte enhed forsvinder?
>
> Hans

Det vil jeg prøve når jeg får tid - takker foreløbig for hjælpen.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 04-05-08 07:19

Karl Erik Nielsen <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev:

> [...]

Det hjalp desværre ikke :(

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 04-05-08 08:30

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det hjalp desværre ikke :(

Har nu sat et X-Fi Extreme Gamer i maskinen - det virker ok i XP - og
med nyeste driver også i Vista.

Fra : S. Poulsen

Dato : 05-05-08 23:30

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har en opskrift til at få lyden
> til at virke 100% under XP - det virker fint i Vista.
> Jeg har prøvet faq'en på Gigabyte's hjemmeside -
> uden held.

Jeg har selv været det hele igennem og hverken CD der fulgte
med eller driver fra Gigabyte hjalp.
Det der driller er en Microsoft UAA driver som mangler i XP og
som leveres af Microsoft - en fil på vist over 30 MB så vidt jeg
husker men som MS ikke stiller til frit download. Jeg fandt den
på en HP side mener jeg det var.

Der findes en masse om det på nettet, men jeg tror det var
noget i stil med denne jeg brugte
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=0&prodSeriesId=472277&prodNameId=472259&swItem=PSG_I22799-107532&swEnvOid=1098&swLang=8&taskId=135&mode=3