Asrock 939S56-M fejlbeeb
Fra : E

Dato : 29-04-08 08:09

Hej

Jeg har fået en computer ind fra noget familie, og den laver en masse
beeb ved opstart når der sidder et PCI-E kort i, ,en starter fint med et
gammelt Matrox PCI kort. Ved nogen hvor jeg kan få de eksakte beeb-koder
til dette board, de står nemlig ikke i manualen.

/E

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 29-04-08 09:24

"E" <e@not.not> skrev i meddelelsen
> [...]
> gammelt Matrox PCI kort. Ved nogen hvor jeg kan få de eksakte beeb-koder
> til dette board, de står nemlig ikke i manualen.

Måske du kan finde det her:
http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm

Fra : E

Dato : 29-04-08 10:37

Karl Erik Nielsen skrev:

> Måske du kan finde det her:
> http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm

Tak skal du have, jeg ser lidt på det.

/E

Fra : E

Dato : 29-04-08 11:25

E skrev:
Hej igen

Som Karl Erik så dejligt linkede til var der nogle fejlkoder.

Det underlige er at der ingen beep er når den har monteret et
almindeligt PCI kort, her starter den normalt op. Er der derimod
monteret et PCI-E, og her har jeg testet med 2 forskellige kort, kommer
der 2 korte "som skulle være "Hukommelse paritets fejl" og 9 korte som
skulle være "ROM checksum fejl" Hvis det skal stå til troende, er det så
PCI-E bussen den er gal med ? Syntes der er lige tidligt nok at indkøbe
et nyt bundkort.

Forøvrigt er ECC slået fra, hvordan kan der så være paritets fejl ?

Foreslag og vejledninger modtages med kyshånd ;)

/E

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 30-04-08 07:56

> [...]
>
> Forøvrigt er ECC slået fra, hvordan kan der så være paritets fejl ?
>

> Foreslag og vejledninger modtages med kyshånd ;)

Du har husket at tilslutte PCI-E strømstikket på grafikkortet?

Fra : E

Dato : 30-04-08 08:20

Karl Erik Nielsen skrev:

> Du har husket at tilslutte PCI-E strømstikket på grafikkortet?

Hej Karl E

Det bliver svært, der er intet strømstik på kortene og det har jo
fungeret i et par år uden og så pludselig vist denne fejl som beskrevet.

Kortene jeg har prøvet er:
Gigabyte GV-RX13P256D-RH "det sad i maskinen da fejlen opstod"

Asus EN8600GT SILENT "Nyindkøbt som afløser"

Det virker med et gammelt Matrox Mystiqe PCI m 4 Mb ram.

Fra : LNC

Dato : 11-05-08 10:53

TAg dine ramblokke ud isæt den igen clear Cmos indstil optimal settings og
se om ikke den starter , gør den det går du i bios og tilpasser denne husk
at se efter om Grafik delen er stillet til Pci-e

Mvh Lars