Hjælp: kan ikke starte efter BIOS-opdateri~
Fra : Alex Jensen

Dato : 22-04-08 10:58

Hej alle

Mangler desperat hjælp til følgende:

Jeg har et ASUS A8R-MVP bundkort. Jeg har BIOS-opdateret det (til version
0503) med programmet "ASUSUpdate" der følgte med på CD'en. Det gik
tilsyneladende godt, men efter genstart giver den ny et (mellem)langt bip og
derefter 3 korte bip. Så er der en lille pause, hvorefter der kommer endnu
et kort bip. Så sker der ellers ikke mere. Den booter ikke på nogle af
drevene, og der er sort skærm.

Jeg har snart forsøgt alt, jeg kunne komme på og finde på nettet - bl.a.
forsøgt at slette CMOS-indstillingerne med en jumper på kortet, fjerne alle
komponenter. Men ligegyldig hvad der sker, starter den op på samme måde. Jeg
har haft ringet til ASUS Nordiv i Danmark, men de supporterer ikke bundkort
telefonisk.

Så nu er jeg lige på nippet til at smide kortet væk og købe et nyt, men det
kunne jo være, jeg var heldig at finde hjælp herinde. Måske kan det lade sig
gøre at finde en, der har en ledig bios-chip til overs?

På forhånd tak!

Alex

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-04-08 12:21

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> hvorefter der kommer endnu et kort bip. Så sker der ellers ikke mere.
> Den booter ikke på nogle af drevene, og der er sort skærm.

En googling giver flest resultater på
one long, three short    Base / Extended Memory failure

Men det præcise burde stå i din manual til bundkortet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Alex Jensen

Dato : 22-04-08 12:47

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> En googling giver flest resultater på
> one long, three short Base / Extended Memory failure
>
> Men det præcise burde stå i din manual til bundkortet.

Har selv søgt på det. Men har haft RAM ude og prøvet med noget andet og i
andet slot. Stadig samme problem.

Alex

Fra : S. Poulsen

Dato : 25-04-08 16:10

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse

> "Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in message

> Har selv søgt på det. Men har haft RAM ude og prøvet med noget andet og i andet slot.
> Stadig samme problem.

Hvorfor prøver du ikke at flashe med en anden BIOS så ?
Dit bundkort har CrashFree BIOS2, hvilket betyder, at
du kan flashe det selv om kortet er "dødt".
Det fungerer udemærket på mit A8V og måske har du gemt
den gamle da du flashede.

Fra : Mr.X

Dato : 22-04-08 23:25

> [...]
> det kunne jo være, jeg var heldig at finde hjælp herinde. Måske kan det
> lade sig gøre at finde en, der har en ledig bios-chip til overs?

Prøv at se her: http://www.biosfix.dk/
Havde et lignende problem, som blev løst med en ny opdatering fra biosfix.
Han er hurtig til at flashe chippen og sende den retur.

Fra : Alex Jensen

Dato : 23-04-08 14:04

"Mr.X" <ingen@post.tak.dk> wrote in message
> Prøv at se her: http://www.biosfix.dk/
> Havde et lignende problem, som blev løst med en ny opdatering fra biosfix.
> Han er hurtig til at flashe chippen og sende den retur.

Det lyder som en godt sted at henvende sig. Det prøver jeg. Takker!

Alex

Fra : Preben Christensen

Dato : 11-05-08 04:14

> "Mr.X" <ingen@post.tak.dk> wrote in message
>
> Det lyder som en godt sted at henvende sig. Det prøver jeg. Takker!
>
> Alex

Hej Alex

Hvad endte det så med?

Venlig hilsen