ASRock K8 Combo-Z
Fra : Tom Nielsen

Dato : 18-04-08 20:44

Hej nyhedsgruppe.

Jeg er desværre løbet ind i et problem, som min begrænsede viden om
computere ikke selv kan løse.

Jeg har købt en brænder mrk. Lite-On LH-20A1S med SATA interface.

Jeg har fået brænderen koblet til strømforsyningen samt koblet den til
bundkortet i det primære SATA-stik (SATA1).

Herefter sker der bare intet.

Er der nogen som ved, om dette bundkort simpelt hen ikke kan fungere med
brænderen, eller er der noget jeg kan gøre (en lille vejledning ville være
fantastisk).

På forhånd tak for hjælpen.

M.v.h.

Tom Nielsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-04-08 21:04

Tom Nielsen wrote:

> Jeg har fået brænderen koblet til strømforsyningen samt koblet den til
> bundkortet i det primære SATA-stik (SATA1).
>
> Herefter sker der bare intet.

Har du prøvet de andre SATA stik?

--
Jesper Lund

Fra : Tom Nielsen

Dato : 18-04-08 21:29

Jesper Lund wrote:

> Har du prøvet de andre SATA stik?

Ja, jeg har også forsøgt i SATA2 med samme resultat.

M.v.h.

Tom Nielsen

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 19-04-08 13:20

"Tom Nielsen" <tni2@has.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> brænderen, eller er der noget jeg kan gøre (en lille vejledning ville være

Du har vel enablet Sata i bios?

Fra : Tom Nielsen

Dato : 19-04-08 13:24

Karl Erik Nielsen skrev:

> Du har vel enablet Sata i bios?

Ja, det har jeg også gjort.

M.v.h.

Tom Nielsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-04-08 11:03

Tom Nielsen wrote:

> Er der nogen som ved, om dette bundkort simpelt hen ikke kan fungere med
> brænderen, eller er der noget jeg kan gøre (en lille vejledning ville være

Virker brænderen?

Sæt brænderen i en anden maskine eller prøv at tilslutte den via en
SATA/USB-adapter.

Jesper Poulsen

Fra : Dr.Phil

Dato : 20-04-08 16:53

"Tom Nielsen" <tni2@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brænderen, eller er der noget jeg kan gøre (en lille vejledning ville være

Har du andre SATA enheder som virker??

Eller skal der vel installeres en driver til SATA controller??

Det skulle jeg da jeg ville bruge en SATA HD som boot HD (Windows).Der
skulle jeg installere driver før der var hul igennem til HD´en.

http://www.asrock.com/mb/from.asp?Model=K8%20Combo-Z&s=&T=D&ID=30