Hvilket board??
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 18-04-08 19:21

Hej

Skal have samlet en ny maskine... Har luret på chipset og er ikke helt
sikker på hvad der ville være bedst...

Jeg køber altid Asus, men nogen gode forslag til hvilket ??

Ville gerne have et med enten X38 eller X48 chipset...

/Finn

Fra : noone

Dato : 18-04-08 19:25

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg køber altid Asus, men nogen gode forslag til hvilket ??

Hvorfor Asus? Jeg har også haft det sådan, men må indrømme at jeg de seneste
par gange har købt Gigabyte når jeg har skullet lave til mig selv. Det er
simpelthen super genialt, og super gode bundkort. Gigabyte har dualbios,
hvilket bare virker.. Det kan man ikke altid sige om Asus crashfree bios.

Og så er hele kortet fra Gigabyte bare lækkert.

> Ville gerne have et med enten X38 eller X48 chipset...

Hmm.. Prøv at tjekke Gigabyte's.

> /Finn

Nicolai

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 18-04-08 21:27

"noone" <example@example.invalid> skrev i meddelelsen

> "Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor Asus?

Fordi jeg kun har haft gode erfaringer med Asus...

> simpelthen super genialt, og super gode bundkort. Gigabyte har dualbios,
> hvilket bare virker.. Det kan man ikke altid sige om Asus crashfree bios.

Hvorfor dualbios.. har aldrig oplevet problemer på den front.... Og har
arbejdet med en del forskellige maskiner

/Finn

Fra : Henrik Laursen

Dato : 19-04-08 01:12

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvorfor dualbios.. har aldrig oplevet problemer på den front.... Og
> har arbejdet med en del forskellige maskiner

Køb du bare dit Asus kort og lyt ikke til det, det er noget totalt
ligegyldigt at Gigabyte har hittet på FOR at sælge deres motherboards.
Overhovedet ikke andet, der er intet genialt i det, fordi at crash
problemer af bios hører fortiden til, den slags har alle producenter
sikret sig mod idag.

Du skal lave direkte manipulation og have 10 tommelfingre for at få
en crash til at lykkedes af en bios, hvilket tyder lidt på at
Nicolai åbenbart har haft gang i hvis han har crashet en bios på et Asus
motherboard (no offence), for det er dælme aldrig sket med mig og de
utallige Asus bundkort jeg har prøvet igennem de sidste 12 år.

Kig evt. i SHG's Demovarer sektion på deres hjemmeside, de har rigtig
mange bundkort der til nedsatte priser, der fandt jeg bla mit Asus bundkort
sidste år og sparede en god håndfuld penge.

--
Henrik Laursen

Fra : noone

Dato : 19-04-08 07:09

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> Køb du bare dit Asus kort og lyt ikke til det, det er noget totalt
> ligegyldigt at Gigabyte har hittet på FOR at sælge deres motherboards.

Hvis bios sikring var totalt ligegyldigt, hvorfor lave andre bundkort
producenter så tilsvarende? Det er ikke noget de har hittet på, men en
feature som gør livet nemmere for folk, som har de behov. Og så virker det,
modsat Asus' crashfree.

> Overhovedet ikke andet, der er intet genialt i det, fordi at crash
> problemer af bios hører fortiden til, den slags har alle producenter
> sikret sig mod idag.

Ja, men ikke alle har sikret sig lige godt. Og hold da op en gang sludder,
der er stadig problemer med både hardware og drivere i dag, med mindre man
har isoleret sig selv i en lille "prøv ikke nogle vilde ting" verden. Hver
dag, bliver der arbejdet på at løse problemer af den ene eller anden slags,
indenfor bios, chipset osv.

> [...]
> motherboard (no offence), for det er dælme aldrig sket med mig og de
> utallige Asus bundkort jeg har prøvet igennem de sidste 12 år.

I mit fag, data-ingeniør, så er det naturligt at afprøve og manipulere. Men
det ændrer stadig ikke på, at Asus crashfree bios ikke virker nær så godt
som Gigabytes dualbios. Om man har brug for det eller ej, gør ikke mit
udsagn forkert. Og no offence, - jeg gætter på at jeg har mere kendskab på
dette felt end du har.

Jeg giver bare en erfaring videre.

Nicolai

Fra : Henrik Laursen

Dato : 19-04-08 13:34

"noone" <example@example.invalid> wrote in

> [...]
> eller ej, gør ikke mit udsagn forkert. Og no offence, - jeg gætter på
> at jeg har mere kendskab på dette felt end du har.

Ikke for at være for hård, men at man har en uddannelse inde for en
bestemt branche, er bestemt ikke et bevis for at man er god til det.

--
Henrik Laursen

Fra : noone

Dato : 19-04-08 16:17

> Ikke for at være for hård, men at man har en uddannelse inde for en
> bestemt branche, er bestemt ikke et bevis for at man er god til det.

Nej, helt enig. Nu er jeg også udlært elektriker, så det har jeg set masser
af. Men jeg kan godt garantere dig, at man som fumlehoved og med 10
tommelfingre, ikke kommer en igennem en elektrikeruddannelse og en
ingeniøruddannelse. Nu kender jeg ikke dine evner, men der bliver stillet
visse krav til evner, som samtidig bliver evalueret 2 gange om året.

Jeg vil hellere have en dårlig elektriker til at ordne mit el, en end
amatør.

I øvrigt, din bemærkning gælder jo begge veje, altså også dig selv. Tyv tror
hver mand stjæler.

> --
> Henrik Laursen

Nicolai

Fra : noone

Dato : 19-04-08 07:14

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi jeg kun har haft gode erfaringer med Asus...

Det har jeg for det meste også, men nogle af os er ikke bange for at prøve
noget nyt.

> Hvorfor dualbios.. har aldrig oplevet problemer på den front.... Og har
> arbejdet med en del forskellige maskiner

Det var et forslag. Du bestemmer jo selv om du vil vælge Gigabyte, og uanset
hvor meget du har arbejdet med, så er systemet bedre end Asus'. Samtidig, så
er Gigabyte's kort billigere end de tilsvarende Asus', og når Asus tilmed
ikke er bedre.. Så var det et forslag til at få noget bedre for billigere
penge.

Men vi lever i et frit land, så gør som du lyster.

> /Finn

Nicolai

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-04-08 02:21

noone wrote:

> Det var et forslag. Du bestemmer jo selv om du vil vælge Gigabyte, og uanset
> hvor meget du har arbejdet med, så er systemet bedre end Asus'. Samtidig, så

Og?

Hvad skal man med en funktion man aldrig får brug for?

> er Gigabyte's kort billigere end de tilsvarende Asus', og når Asus tilmed
> ikke er bedre.. Så var det et forslag til at få noget bedre for billigere

Asus _er_ bedre. Asus kan få diverse funktioner der er indbygget i
CPU'erne til at _virke_ - det har mange andre procducenter ofte besvær med.

Jeg anbefaler til hver en tid Asus fremfor Gigabyte.

Jesper Poulsen

Fra : noone

Dato : 20-04-08 11:03

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Og?
>
> Hvad skal man med en funktion man aldrig får brug for?

Jeg har haft brug for det.

> [...]
> med.
>
> Jeg anbefaler til hver en tid Asus fremfor Gigabyte.

Ja, du vrøvlede dig også frem, da du fremkom med dine påstande om software
og flere kerner. Og i stedet for at underbygge dine påstande, byggede du
bare videre med erfaringer fra din egen lille verden, som slet ikke havde
noget med sagen at gøre.

Så hvis dine anbefalinger bygger på din reelle viden, så kan man ikke tage
dem seriøst. Du har ingen problemer med at påstå noget, som du ikke har
forstand på.

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Nicolai

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-04-08 12:03

noone wrote:

> Jeg har haft brug for det.

Til lykke.

> Ja, du vrøvlede dig også frem, da du fremkom med dine påstande om software
> og flere kerner. Og i stedet for at underbygge dine påstande, byggede du

Nu var det ikke mig der fremkom med eksempler udenfor virkelighedens
verden. Hvis du husker tilbage, så var du den eneste der kom med
fantasifulde udmeldinger - meget typisk for ingeniører iøvrigt.

Læs om Amdahl's Law igen, inden du nosser mere rundt i det.

Ingeniøerer er ikke kendt for at have en reel viden om den aktuelle verden.

> Så hvis dine anbefalinger bygger på din reelle viden, så kan man ikke tage
> dem seriøst. Du har ingen problemer med at påstå noget, som du ikke har

Hvis du ikke kan diskutere fakta, så kan du altid komme med personangreb.

Det siger mere om dig end om os andre her på Usenet.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 13:57

Finn Stampe Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Jeg køber altid Asus, men nogen gode forslag til hvilket ??
>
> Ville gerne have et med enten X38 eller X48 chipset...

Jeg har lige skiftet fra Asus (X38) til Gigabyte (X48) til min store
fornøjelse, min cpu kører køligere, mine blæsere laver mindre, og
strømforbruget på væggen er faldet lidt. jeg kan varmt anbefale
Gigabyte's GA-X48-DQ6 board.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 20-04-08 16:29

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fornøjelse, min cpu kører køligere, mine blæsere laver mindre, og
> strømforbruget på væggen er faldet lidt. jeg kan varmt anbefale Gigabyte's

Okay, men ligger det så ikke i skiftet i chipset , mere end som skift a
bundkort producent...

Jeg hælder stadigt til Asus, men savner stadigt forslag til specifik
model... Eller om måske et nForce chipset måske var bedre...

/Finn

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 21:39

> [...]

> Jeg hælder stadigt til Asus, men savner stadigt forslag til specifik
> model... Eller om måske et nForce chipset måske var bedre...

Gigabyte har implementeret nogle strømbesparende features som lader til
at virke ganske godt. Asus har noget i samme boldpark men da jeg kiggede
sammenligninger var Asus's løsning ikke på højde med GA's (hvis du søger
på google burde du ikke få problemer med at finde tests)

X48 chipsettet er så vidt jeg husker identisk med X38, det er blot rated
til højere FSB. og så er der vidst endda strøget en feature elelr to i
svinget.

nForce chipset'ene skal jeg ikke kunne kommentere på, de mistede min
interesse for et stykke tid siden, til sidst kunne man jo bruge dem som
brødristere.

don't get me wrong, jeg har også brugt Asus i meget lang tid og har
altid været tilfreds, jeg siger blot. læg ikke alt i navnet der er andre
spillere som også sagtens kan være med i legen.