P4SP-MX og varmeproblemer?
Fra : P. Holm

Dato : 17-04-08 06:06

Jeg har fået en gammel maskine hvor det bundkort sidder i, hvis jeg
med Everest Home Edition aflæser temperaturen på CPU samt bundkort, så
er det 86C. Det kan da ikke passe den er så varm, eller?
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-08 15:44

P. Holm wrote:
> [...]
| med Everest Home Edition aflæser temperaturen på CPU samt bundkort, så
| er det 86C. Det kan da ikke passe den er så varm, eller?

Jo, det kan skam godt passe. Nu siger du selv at den er "gammel", så jeg
ville da kigge ind i kassen og se om den skulle ligne en hel hår/støvbolle
omkring processoren. Osse gerne i PSU'en.

En af de bedste støvsugere der er opfundet, er netop pc'erne, og modsat
rigtige støvsugere, så mister de ikke sugeevnen med tiden, snarere tværtom

Min foretrukne metode er at blæse den ud med trykluft, men jeg er osse så
heldig at ha' adgang til det.

Mvh Ebbe

Fra : P. Holm

Dato : 18-04-08 02:49

On 17 Apr., 16:43, "Ebbe \(7000\)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> wrote:

> [...]
>

> Min foretrukne metode er at blæse den ud med trykluft, men jeg er osse så

Tak for svaret, der er absolut intet støv eller andet i bundkortet
eller køler. Jeg blæste det hele ud da jeg fik maskinen. Ved du
hvilket program jeg kan benytte der understøtter sådan et Asus p4SP-
MX, gerne et der viser CPU temp. i bundlinien ved uret? Bios siger 49C
under cpu

Poul.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 13:19

P. Holm wrote:

> [...]
| hvilket program jeg kan benytte der understøtter sådan et Asus p4SP-
| MX, gerne et der viser CPU temp. i bundlinien ved uret? Bios siger 49C

Okay, så er det ihvertfald udelukket. Jeg må tilstå, at jeg kender ikke lige
nogle programmer der kan ovenstående....Og dog, Everest ultimate kan vist.
Jeg har en gang haft det, men det er gledet ud igen, da jeg ikke havde nogen
grund til at det lå og "fyldte"

Mvh Ebbe