hjælp til tabel/ css
Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 15-04-08 17:21

hej alle sammen
jeg vil høre om der er nogen af jer der kan hjælpe mig med et lille problem
som jeg har med min hjemmeside,
problemet er at når jeg ser den i 1024*768 så kommer der en scroll bar
forned af skærmen, men når jeg ser den i 1280*800 så er den der ikke, den
skal helst kunne ses i begge størelser ude scroll bar forneden af skærmen,
min css fil ser sådan her ud

html,body{

font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 12px;
margin: 0px;
}

#overskrift {
text-align:center;
position: absolute;
font-size:20pt;
color: #000000;
top:14px;
left:135px;
width: 80%;
background: url('../images/topbg.gif') repeat-x;
border: 3px solid #000000;

}

#table {
border: 3px solid #000000;
border-collapse: collapse;
position:absolute;
left:135px;
top:70px;
width: 88%;
height: 650px;
font-family:Times New Roman;
font-size:14pt; text-align:center
}
#table1 {
border: 3px solid #000000;
border-collapse: collapse;
position:absolute;
left:10px;
top:10px;
width:auto%;
height: 96.5%;
font-family:Times New Roman;
font-size:14pt; text-align:center
}

og siden ser sådan her ud
<!doctype>
<head>
<script type="text/javascript"
src="../scripts/rounded_corners_lite.inc.js"></script>
<script type="text/javascript" src="../scripts/radius.js"></script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../scripts/scripts.css" />
<link href="../script/favicon.ico" rel="shortcut icon" type="image/x-icon"
/>
<title>Skala-n.com, en hjemmeside om tog i skala 1:160</title>
</head>

er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan lave det om så den auto
dectekter skærmstørelsen
hilsen jeppe

--
Med Venlig Hilsen
Jeppe Søndergaard

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-04-08 22:22

Der er intet der hedder autodetect af skærmstørrelse. Skærmstørrelsen
er også irrelevant da ikke alle kører med samme opløsning og selv
opløsningen er irrelevant da de fleste dels ikke kører med browseren i
fuldskærm og dels har diverse sidebars åbne.
Det eneste der er interessant er selve browserens viewport(det område
der viser hjemmesiden).

Table er et reserveret ord brug det ikke som et ID.

En tom side siger os intet. post et link til siden med problemet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Erik Gaden

Dato : 27-04-08 00:11

Jeppe Søndergaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> skal helst kunne ses i begge størelser ude scroll bar forneden af skærmen,

Jeg er ikke ekspert, men jeg tror du kan løse problemet ved at højreklikke på
tabellen og så vælge egenskaber for tabel. Her markere du feltet: "Angiv
bredde" og vælger 100% hvis du ønsker tabellen skal udfylde forskellige
skærmstørrelser helt ud til kanten uden scrollbar. - Jeg tror det virker

Venlig hilsen
Erik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne