Synkronisering af 2 X Outlook2003
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 16-04-08 07:09

Hej

Haves:
1 stk bærbar arbejds-PC (XP og Outlook 2003 - Exchange Server)
1 stk stationær hjemme-PC (Vista Home og Outlook 2003 - lokal pst-fil)

Ønskes:
2 ens kalendere!

Søges:
Et program, som kan foretage synkronisering af disse to kalendere - inkl.
oplysninger om "Reminder", farvning og "Private" - kort sagt: en fuldstændig
spejling af de to kalendere. Har prøvet en masse gratis og trials, men ingen
af dem opfylder helt mit behov/ønske.
Er der ingen herude, som har en løsning på dette ønske???

VH Lars

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 09:37

On Wed, 16 Apr 2008 08:09:17 +0200, "Lars Holm Thomsen"
<aslaktoke@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> 1 stk bærbar arbejds-PC (XP og Outlook 2003 - Exchange Server)
> 1 stk stationær hjemme-PC (Vista Home og Outlook 2003 - lokal pst-fil)

Been there - uden held Jeg gør det nu via min telefon - dvs.
synkronisere den ene kalender med telefonen, derefter den anden med
telefonen. Det give ind imellem nogle dobbeltposteringer, men det er
til at leve med.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 16-04-08 16:43

"Henning" skrev i meddelelsen

> [...]
> synkronisere den ene kalender med telefonen, derefter den anden med
> telefonen. Det give ind imellem nogle dobbeltposteringer, men det er

Tja - det har jeg også tænkt på, men... mystisk - der må da være masser
verden over, som har det behov!

Der findes nogle muligheder, hvor Google Calendar er mellemstation (Googles
egen er gratis), men den ene klient er pludselig holdt op med at virke - og
iøvrigt overføres ikke alle informationerne til Google - den kan bl.a. ikke
håndtere private aftaler!

Tak for dit svar! Ikke andre med andre erfaringer?

Lars

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 16-04-08 16:45

> [...]
> synkronisere den ene kalender med telefonen, derefter den anden med
> telefonen. Det give ind imellem nogle dobbeltposteringer, men det er

Afledt spørgsmål: Har prøvet at finde den pst-fil, som Outlook bruger til
den lokale kopi af bl.a. aftaler i kalenderen, men den findes ikke - hvor
gemmer Outlook sine offline oplysninger?

Lars

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 17-04-08 16:41

Så fandt jeg løsningen - SyncMyCal - ser ud til at virke fint og kan de
ønskede ting!
25$ - livstidslicens - må siges at være rimeligt!

Melder tilbage - hvis jeg husker det - når jeg har flere erfaringer!

Lars

Fra : Henning

Dato : 19-04-08 18:12

On Thu, 17 Apr 2008 17:41:19 +0200, "Lars Holm Thomsen"
<aslaktoke@yahoo.dk> wrote:

>SyncMyCal

Anmeldelserne er ikke ubetingede positive
http://lifehacker.com/software/microsoft-outlook/download-of-the-day-syncmycal-windows-231490.php

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 21-04-08 15:06

Hej Henning

Nej, det er en ældre version, som synkroniserer via toolbaren i Outlook. Og
den havde det bl.a. med at forsvinde!

Nuværende version placerer sif i tray-området og synkroniserer vha. et par
klik - eller helt automatisk i tidsintervaller - og fungerer upåklageligt!

Det eneste, den ikke overfører er oplysninger om tentative og
ud-af-huset-aftaler - men for mig er dette af mindre betydning - Ud-af-huset
overføres som Busy-aftaler, hvilket jo næsten er det samme! Begrænsningerne
er iøvrigt Googles!

Kan umiddelbart kun anbefale det!

Hej fra Lars