Stømbesparende bundkort?
Fra : Ukendt

Dato : 12-04-08 06:51

Hej alle sammen

Jeg leger med tanken om at bygge en 24/7 server som skal virke som
familieserver. Der er altså ikke de store krev til regnekraft og højtydende
grafik.

Findes der er bundkort der er bygget pp et mobilt chipsæt så man kan få gavn
af det lave strømforbrug samt kan kører med en mobil processor?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Bent Nielsen

Dato : 12-04-08 10:43

Ole Frederiksen wrote:
> [...]
>
> Findes der er bundkort der er bygget pp et mobilt chipsæt så man kan få gavn
> af det lave strømforbrug samt kan kører med en mobil processor?

Prøv at se på denne side
http://linitx.com/viewcategory.php?catid=141&pp=137,141

Har selv nogle af de typer som der er på siden.

Fra : Ken

Dato : 12-04-08 19:20

http://tekniken.se/docs/pcny30se.html

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-04-08 15:30

> [...]

> Findes der er bundkort der er bygget pp et mobilt chipsæt så man kan få
> gavn af det lave strømforbrug samt kan kører med en mobil processor?

Kig på VIA Epia eller Jetways C7/Geode bundkort - de er ikke bygget op
omkring mobile løsninger - men er meget nøjsomme når det kommer til strøm.

Eller se om du kan finde et gammelt bundkort og en gammel processor, for
eksempel Super7 eller SlotA - bruger selv et gammelt Asus P5A bundkort med
en AMD K6-2 processor. Ikke noget lyn, men den virker glimrende og bruger
ikke den helt store mængde strøm (Dog en del mere end Epia-løsninger).

--

Live long and prosper...