Alle ser det samme
Fra : Lene Larsen

Dato : 12-04-08 10:41

Hej,

Jeg har et problem med Outlook som jeg har brugt en del tid på at løse, men
får lidt forskellige
meninger om hvad der kan lade sig gøre. Derfor vil jeg lige høre om det her
og se hvis det bringer.

Der er 5 XP Pro maskiner på et kontor som er sluttet sammen på et netwærk.
De har alle installeret
Outlook 2003 med SP3.

Jeg ønsker at at have samme indbakke og udbakke på samtlige maskiner.
Således at alle kan se de mails der er kommet ind og hvilke der er svaret
på, og hvad der er svaret.

Har ringet rundt og hørt om Hosted Exchange, her får jeg oplyst følgende:

Jeg kan oprette een acount og derved have samme mail indbakke og udbakke på
samtlige maskiner, men så får man ikke sin egen kalender, men den samme, og
det ønsker jeg ikke.

Eller der kan oprettes 5 acount og der er så fældes mail og man kan se de
individiuelle kalendere, jeg spørger så hvordan alle kan se hvad der er
svaret, og det er der delte meninger om. Løsningen virker ret besværlig.

Findes der ikke et lille program hvor man har een maskine stående som "mail
server" og de andre så kan tilgå den via "Web mail", altså at alle bruger
den Outlook der er på "Serveren"
Jeg har kikket lidt på mailservere prgrammer, men de er yderest omfattende
at sætte sig ind i, især når man selv skal læse sig til det uden hjælp.

Eller er der en her, der på en for ikke experter ud i Exchange, kan
forklerer hvordan man praktisk kan løse problemet.?

Jeg har fundet et lille godt program WorkgroupShare, her er problemet at man
skal gå ind i samtlige maskiners ind og ud bakker, for at få et overblik i
hvad der er kommet af mail den pågældende dag, og hvad der er svaret på, og
især hvad der ikke er svaret på.
Her har jeg tænkt på om man kunne lave nogle smarte regler som samlede ind
og Ud mail i to mapper, så man måske af den vej kan få et overblik på alle
maskinerne.... Men hvordan kan det tænkes at man skulle sætte det op?

Håber på nogle lærerige svar.

Lene.

Fra : fix

Dato : 13-04-08 11:51

> [...]
> og Ud mail i to mapper, så man måske af den vej kan få et overblik på alle
> maskinerne.... Men hvordan kan det tænkes at man skulle sætte det op?

Det program som opfylder ALLE dine ønsker - og meget mere, hedder
FirstClass.
Det er en mail/konferenceserver, som tilgås fra www eller via en meget
effektiv klient. Desværre er det Rimeligt dyrt i anskaffelse, men til
gengæld lowcost i administration.
Kan du nøjes med 5 konti (uendelig mange emailadresser dog) kan du hente den
fulde demoserver på www.firstclass.com.
Den har næsten fuld funktionalitet, men som sagt max. 5 konti, incl.Admin.
Systemet bruges iøvrigt af uni-c til Skolekom, en mail/konferenceserver med
næsten 500.000 brugere.

finn

Fra : Western

Dato : 13-04-08 21:54

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ind og Ud mail i to mapper, så man måske af den vej kan få et overblik
> på alle maskinerne.... Men hvordan kan det tænkes at man skulle sætte

Kan du ikke bare give tildele rettigheder til de 4 brugere til posten
hos den 5. medarbejder? Så har hver bruger bare en ekstra ind/ud-bakke
(nemlig den 5.'s), men kan bevare sine egne kalendere.

--

Leif Westen

Fra : fix

Dato : 15-04-08 00:44

"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den 5. medarbejder? Så har hver bruger bare en ekstra ind/ud-bakke (nemlig
> den 5.'s), men kan bevare sine egne kalendere.

Kan man det uden en Exchangeserver?
Henter Outlook ikke altid posten til den første klient som logger på, og
sletter fra serveren??

finn

Fra : Western

Dato : 15-04-08 18:54

"fix" <fix@faxe.dk> skrev >>

> Kan man det uden en Exchangeserver?
> Henter Outlook ikke altid posten til den første klient som logger på,
> og sletter fra serveren??

Don't know. Jeg gik nok ud fra at der var tale om en Exchangeserver.

--

Leif Westen