Computeren vil ikke altid tænde
Fra : Poul E M

Dato : 11-04-08 07:53

Hejsa Gruppe

Jeg har lige skiftet strømforsyningen i computeren, fordi jeg troede det var
den der var gået da computeren ikke ville tænde.
Men den nye virker heller ikke altid, så kan jeg slukke på stikkontakten og
så tænde igen,
derefter vil computeren som regl tænde igen. computeren kan normalt også
startes op ved et tryk på tastaturet, men der sker det samme,
som ved tryk på powerknappen, er det bundkortet der er ved at være færdig.?

Hilsen Poul E M

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-08 10:23

"Poul E M" <dvd@hafnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> startes op ved et tryk på tastaturet, men der sker det samme,
> som ved tryk på powerknappen, er det bundkortet der er ved at være

Hej Poul

Det kan godt lyde som et defekt bundkort.
Prøv evt. PSU. i en pc du ved virker.

Mvh
Michael

Fra : Hans

Dato : 11-04-08 11:10

Poul E M wrote:
> [...]
> også startes op ved et tryk på tastaturet, men der sker det samme,
> som ved tryk på powerknappen, er det bundkortet der er ved at være
Er den gamle og den nye PSU samme fabrikat, og i såfald hvilket?

Hans

Fra : Peter

Dato : 11-04-08 11:29

> [...]
> startes op ved et tryk på tastaturet, men der sker det samme,
> som ved tryk på powerknappen, er det bundkortet der er ved at være

Tjek elektrolyt kondensatorerne - er de ved at bule i toppen, har du sikkert
forklaringen der.

PeterB

Fra : Mr.X

Dato : 19-04-08 01:09

> [...]
> startes op ved et tryk på tastaturet, men der sker det samme,
> som ved tryk på powerknappen, er det bundkortet der er ved at være

Er PSUén kraftig nok? Hvis problemet med den gamle strømforsyning skyldes at
den var for svag, vil problemet fortsætte, hvis den nye ikke er kraftigere
end den gamle