Paring mellem to forskeldige fisk.
Fra : Bainz

Dato : 08-04-08 20:43

Hej jeg har en veninde som hårdnakket påstår at hendes molly og plattyer har
paret sig er det muligt.........?
Bainz

Fra : Per, Herringe

Dato : 08-04-08 20:59

I meddelelse: 47fbcad1$0$99021$157c6196@dreader2.cybercity.dk
skrev Bainz bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> Hej jeg har en veninde som hårdnakket påstår at hendes molly og
> plattyer har paret sig er det muligt.........?
> Bainz

Kom der noget ud af det - jeg har også set to hanhunde pare sig

--
MVH Per, Herringe

Fra : Souschefen

Dato : 09-04-08 21:53

Fra : noone

Dato : 11-04-08 01:42

> Hej jeg har en veninde som hårdnakket påstår at hendes molly og
> plattyer har paret sig er det muligt.........?
> Bainz

Det er slet ikke usandsynligt, at de har parret sig, men da de tilhører
henholdsvis slagterne Poecilia og Xiphophorus, er det usandsynligt,at der
kommer noget ud af det. Platyer og sværddragere tilhører begge slægten
Xiphophorus og kan sagtens parre sig med hinanden og få unger. Tilsvarende
tilhører både den almindelige guppy og de forskellige mollyer slægten
Poecilia og bør kunne parre sig med levedygtigt afkom som resultat.

noone