Speedfan og Gigabyte GA-X48-DQ6
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 13:48

Hello All

nogen af jer der har erfaring med korrekt opsætning af disse to... det
lader ikke til at boardet er i SF's database og af en eller anden grund
insisterer SF på at min Q6600 skal køles passivt af min Xigmatek køler,
selv når den når over fastsatte rammer.

Jeg kan i SF 4.34b49 'se' fan 1-4 men kun justere på fan 2-4 fan 1 står
bare på 0rpm konstant... (det er ikke det helt store problem da den kan
holde CPU'en under 55c ved full load, men alligevel)

Any thoughts?

Claus

Fra : Hans

Dato : 10-04-08 14:07

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:
> [...]
> står bare på 0rpm konstant... (det er ikke det helt store problem da
> den kan holde CPU'en under 55c ved full load, men alligevel)

Har du sat blæserne til "software controlled" ud for PWM Mode under
avanceret?

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 16:39

Hans wrote:

> Har du sat blæserne til "software controlled" ud for PWM Mode under
> avanceret?

Yups... det der slår mig her er at der kun er PWM1-3 at pille ved, synes
jeg husker flere på bundkortet, må lige kigge efter eller grave manualen
frem.

Fra : Hans

Dato : 10-04-08 17:33

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> Yups... det der slår mig her er at der kun er PWM1-3 at pille ved,
> synes jeg husker flere på bundkortet, må lige kigge efter eller grave
> manualen frem.

Har du valgt DC i bios ud for CPU blæseren, med mindre din køler faktisk er
forsynet med en PWM blæser.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 17:35

Hans wrote:

> Har du valgt DC i bios ud for CPU blæseren, med mindre din køler faktisk er
> forsynet med en PWM blæser.

niks, står til PWM og alle blæsere er PWM blæsere... So I'ma a bit
stumped. jeg prøver at hive speedfan ud af Vista'en og rydde alle filer
og evt. reg. info og så på med SF igen og se om det hjælper.