Gigabyte GA-G33M-DS2R + Intel QuadCore Q66~
Fra : Claus Lindeskov Hans~

Dato : 08-04-08 12:57

Hej, Gruppe...!

Jeg har en lille underlig ting hér... (skal lige nævne, at det er første
gang, jeg har en QuadCore i hånden)...

Har ovennævnte hardware oppe at køre med 1 GB ram og WinXP (32Bit). Det
virker fint og lader til at være stabilt (har kun WinXP + SP 2 på).

Jeg kan i POST'en se, at det er en "2,4 GHz (233x9)", så det er jo fint. I
Windows system kan jeg også læse, at det er en 2,4'er.

Nå jeg så bruger bundkortets medfølgende Tune (v5) program, så viser den
"Current 1599,xx" MHz og hvis jeg bruger PC Wizard 2007, så får jeg også kun
1600 MHz.

Hvorfor i alverden dog det?? Er der noget, jeg har overset i installationen
og/eller i BIOS'en?? Eller noget...??

Svar modtages med kyshånd
Claus Lindeskov Hansen

Fra : Hans

Dato : 08-04-08 13:02

Claus Lindeskov Hansen wrote:
> [...]
>
> Hvorfor i alverden dog det?? Er der noget, jeg har overset i
> installationen og/eller i BIOS'en?? Eller noget...??

Det handler om Speedstep:
http://en.wikipedia.org/wiki/SpeedStep

Hans